|
Právě je 580 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: gregorios777 oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116818028 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Nemluví Bůh i skrze islamismus
Vloženo Pondělí, 30. duben 2007 @ 21:47:15 CEST Vložil: stepan |
poslal donkichot Naše veřejnost, a to i křesťanská, má velmi povrchní informace o probíhajícím konfliktu mezi západní kulturou a islámem. Jsou to většinou poznatky distribuované novináři v novinářské jakosti: povrchní, zaměřené na senzaci a značně zkreslující. V tomto svém příspěvku, bych chtěl naznačit, co vytýkají islamisté západu, co kritizují a co v nich vyvolává odpor.
V první řadě musíme uvést rozpor v mravních hodnotách. Těžce nesou rozklad rodiny a jejich základních funkcí, včetně náboženské. Přímo je irituje západní zábavní kultura: kýčovité, špatné a kulturně podřadné filmy a jiné televizní produkce na stejné či ještě bídnější úrovni. Je jim těžké pochopit jak se mohou lidé na západě identifikovat s nemravními a smilstvu oddanými „celebritami“. Pohrdají jejich vzývání lenosti a konzumu. Odmítají západní materialismus a korupci rodinného a veřejného života. Když se nad tím zamyslím, cítím se dost bídně a je mi stydno, neboť my křesťané nedovedeme přemoci své pohodlí a zakořenění do konzumu a dokázat se postavit proti tomuto zlu. Naopak, dovolili jsme mu, aby se vplížilo do našich životů a zakouslo se do našeho bytí a řídilo naši existenci. Kladu tedy otázku, nepoužívá Bůh hlasu islamistů, aby nás upozornil, že jsme své stany rozložili přímo na náměstí Sodomy a Gomory? Dověděl jsem se, že prý mravní výtky nejsou to nejpodstatnější, co nejvíce dráždí islamisty. Skažené mravy nejsou tou nejpodstatnější námitkou vůči západní kultuře, kterou považují za tak extrémní zlo, že jsou ochotni spáchat i vraždící sebevraždu, kterou považují za nástroj jak čelit zlu. Jejich náboženský odpor je údajně založen na odmítaní fundamentálního systému víry západu – moderním vědeckým poznáním. Moderní západní vědecká epistemologie si totiž osobuje následující dogmata: 1. věda zjevuje realitu a věda odhaluje pravé pravdy, které jsou více než jen názor 2. vědecké poznání reality je vyčerpávající, inherentně neomezené, je holistické a nazírá na realitu tak, jakou realita vskutku je. Vědecká epistemologie již po mnoho desetiletí se opírá o struktury poznání, že poznání světa přesahující ego poznavatele je vymezeno smyslovým vnímáním materiálních věcí. Základní črtou západního myšlení je materialismus. Takovéto vědecké poznání nemá přirozené místo pro Boha. Zdá se, že islamistům se mnohem lépe povedlo analyzovat západní kulturu a její ideovou podstatu nežli nám vyznávajícím křesťanům, kteří se přizpůsobujeme ďabelství vzývání a zbožšťování lidského rozumu. Nevěříme snad i my, že Bůh je nad lidským rozumem? Nechápeme, že člověk není schopen pochopit a poznat ani svět kolem něj, ne to postihnout Boha. "Vědec" zastrčí hlavu do písku a křičí: Nevidím žádného Boha, proto žádný není. Dnešním „vědcům“ bych jen chtěl připomenout zjištění Immanele Kanta, že člověk nepoznává věci, ale jen to, jak se mu tyto věci jeví. Zabsolutizovat jevy, jež jsou výsledky fázových rovnováh na mozkových buňkách, se mi zdá být nanejvýš podezřelé a považuji to za ohavné modlářství. Udělat Boha z něčeho takového, mne uráží stejně jako islamisty. Nemíním kvůli tomu páchat vraždící sebevraždu, rozhodně mi to však není jedno, a proto pronáším svůj žal před Bohem na modlitbách. Vždyť toto pohanství vyprazdňuje a zmarňuje v první řadě naší víru, neboť nejprve popřelo Kristovo zmrtvýchvstání. Myslím si, že my křesťané bychom měli protestovat mnohem hlasitěji a silněji nežli islamisté. (donkichot)
|
Podobná témata
|
|
Re: Nemluví Bůh i skrze islamismus? a doktrina sensualismu před 200 lety (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 30. duben 2007 @ 22:28:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Před 200 lety sestavil abbé Condillac teorii o ´žijící soše´. Kdyby byla socha nadaná těmi smysly jako člověk, jednala by a cítila obdobně. Podle něho je člověk bytostí sensuální (nadanou smysly). Tuto filosofii – sensualismus- schválil Napoleon jako státní doktrínu. To znamená, že odklon od duchovní stránky započal už tak dávno. Směšné, ohavné a zarážející je, že autor byl kněz - ABBÉ. Nebylo to ale nic proti učení Helvetia o půl století dříve, který hlásal materialismus. Když v letech 1870 vyhlásili ve Francii odluku církve od státu, a odloučení školství církevního od státního, nebylo se čemu divit, proces započal dříve. Ve školství se zahnízdil také u nás odpor proti církvi a náboženství a budoucí učitelé, adepti na vykonávání učitelské profese, byli v toto duchu vychováváni už v tak zvané ´první republice´, to je mezi roky 1919 a 1939. Voltaire před revolucí 1792 a před Condillacem hlásal relativismus, encyklopedisti vládu rozumu, jiný návrat k přírodě (když ho zklamala společnost atd.). A v 19. století hlásali Adventisté v USA, že duše člověk nemůže setrvat bez těla a proto otázku, jak přetrvá po smrti až do vzkříšení komentují tak, že bude v jakési potenci podobné mrákotnému stavu až do vzkříšení.
V islámu asi nebylo materialistické filosofie a proto se diví tomu, co následovalo v naší sféře.
|
|
|
Re: Nemluví Bůh i skrze islamismus (Skóre: 1) Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Úterý, 01. květen 2007 @ 15:00:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | moc pekne napsanej clanek (ve vsech vyznamech), to se tu opravdu nevidi. se zavery se stotoznuji, jen jeden bodit se mi zda ponekud krkolomne matouci. veta: "Dnešním „vědcům“ bych jen chtěl připomenout zjištění Immanele Kanta, že člověk nepoznává věci, ale jen to, jak se mu tyto věci jeví." myslim, ze vice nez kdo jini si toto prave vedci uvedomuji, je ovsem treba upozornit, v souladu s textem, ze opravdu ne kazdy „vědcec“ je takovym vedcem.
|
|
|
Re: Nemluví Bůh i skrze islamismus (Skóre: 1) Vložil: Marek2 v Úterý, 01. květen 2007 @ 18:18:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Také se domnívám, že řada vědců si uvědomuje, co zde píšeš, a že to tak není obecně. Mnozí vědci naopak dospívají skrze bádání k pokoře a chápou, že věda není vše a není s to obsáhnout všechno. Islamisté těžko mohou odmítat moderní vědecké poznání, protože využívají jeho výdobytků: internetu, mobilního telefonu, GPS, moderních lékařských metod, moderních výbušnin (:-)) apod. Spíš se jedná o jejich vnitřní problém (věda versus islám) a ten si budou muset vyřešit sami. Přírodní vědy zkoumají hmotu, to je jejich práce. Ale jak je vidět i na GS, tento problém máme i tady; ani křesťanství se s tím dosud nevyrovnalo. Nakonec - proti čemu a jakým způsobem bychom tedy měli protestovat? |
|
|
Re: Nemluví Bůh i skrze islamismus (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 01. květen 2007 @ 18:28:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Bůh často dává povstat nějakému bludnému hnutí, když vidí, že Jeho lid něco postrádá, nebo na něco zapomíná. Takže samozřejmě, že k nám nepřímo mluví i skrze islamisty. Neboť v některých věcech by nám věřícím v Krista mohli být příkladem ( rodinné vztahy, oddělení od tohoto světa, pokrývání hlavy a postavení žen apod. ). To postavení žen myslím pouze v některých aspektech. Některé jiné aspekty jsou nepřijatelné.
|
Re: Re: Nemluví Bůh i skrze islamismus (Skóre: 1) Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Úterý, 01. květen 2007 @ 19:01:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jj krasne receno :) on v podstate libovolny clovek je v nekterych aspektech lepsi a nekterych jinych aspektech horsi nez kterykoliv jiny clovek |
]
|
|
|
|