|
Právě je 563 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116814028 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
poslal marobud Otcové a bratři, Prof. PhDr. Tomáš Halík Th.D.
pokud máte zájem autenticky poznat názory J. Švejnara a nestranně posoudit, který z prezidentských kandidátů je bližší hodnotám katolické sociální nauky a křesťanské morálce vůbec, přečtěte si pozorně jeho jasné odpovědi na otázky Petra Pitharta.
Píši to zejména proto, že se objevuje důvodné podezření, že tři konkrétní biskupové ( kteří asi?) notoricky porušují usnesení Biskupské konference, že biskupové nebudou do volby zasahovat.
Konkrétně ("prý") volali během volby volitelům Kvapilovi, Hovorkovi, Hanušovi a Carbolovi (ono se totiž nic neutají) a snažili se je zlomit pro volbu Klause - toho, který mi před několika lety do očí řekl na adresu křesťanství "ta vaše zvrácená ideologie" (mohu to odpřísáhnout na Písmo sv.), toho Klause, který tak dlouho blokoval restituce církevního majetku, nechtěl ratifikovat smlouvu s Vatikánem, napadl přenos ČT z velehradské pouti a vždy mu hodnoty, nám drahé, byly pro smích - a teď by se rád stylizoval do strážce morálky , církve a rodiny (na svou manželskou nevěru brzy zapomněl).
Nevím, zda si ti biskupové uvědomují, co všechno ohrožují - dávají munici pro největší námitku české společnosti proti církvi, že jí údajně jde především o majetek a za ten by byla schopna udělat vše, ohrožují budoucnost křesťanských demokratů - pokud KDU dostane nálepku, že je jen "prodlouženou rukou majetkuchtivé církve", tak brzy skončí (navíc ta strana má smysl a naději jen tehdy, bude-li alternativou ODS, nikoliv její kývající druhou ligou - to by skončili smutně v propadlišti jako KDS)
Nebudu ty volající jmenovat a jistě mohou poprosit ty obvolávané, aby o tom už nemluvili či to popřeli, ale opravdu hrozí, že se to dostane na veřejnost a způsobí to pohoršení a ostudu nejen pro ty tři. Není nic skrytého, co by nebylo odhaleno, praví Písmo.
Nemůžete přece nechat jen na několika málo lidech, aby tyto věci stále vyvažovali, aby hájili čest a věrohodnost církve ve společnosti, aby ukázali svou blízkost také k té velké části společnosti (i křesťanů - viz hlasování na serveru KT a Christnetu) , která má Klause, symbolu "doby Železné a Kožené", už opravdu dost, aby dokazovali, že alespoň někteří křesťané si morální věrohodnosti církve si váží víc než majetku (ostatně ten zákon po vyjádření Crila Svobody už nemá v dané podobě šanci na projití) - a ještě za to dostávali rány z mnohých stran a tušili, že se jich asi málokterý biskup bude mít odvahu zastat a pochopit, proč je svědomí zavazuje jednat právě tak, jak jednají, ať se to komu líbí či nelíbí.
Nelze přece dopustit, aby koketováním s právě vládnoucí mocí se objevovala analogie Pacem in terris, za něž se tolik stydíme. Je-li jen jeden biskup v přátelských vztazích s Klausem a ODS, je to jistě legitimní a snad prozíravé (i kolem r. 48 Trochta ukazoval ke KSČ vstřícnou tvář a Beran tvrdou, i když oba nakonec dopadli tvrdě), ale i druhý tábor musí mít v církvi své zastánce, máme být nezávislí na jakékoliv straně, ovšem nikoliv lhostejní k politice a zejména její etické rovině. Já osobně jsem přesvědčen, že v současné chvíli jde nikoliv o ryze politický, nýbrž o mravní zápas - zejména mezi sociálním důrazem u Švejnara a neoliberalismem a kultem divokého kapitalismu u Klause. To, co nepravdivě šířil pan Ucháč o Švejnarovi, musel pak odvolat či alespoň revidovat (viz Christnet).
Dixi et salvavi animam meam.
Upřímně a na kolenou (před Bohem a jen před ním) na Vás bratrsky vzpomíná
Tomáš H.
|
Podobná témata
|
|
Re: Dopis T. Halíka biskupům (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 19. únor 2008 @ 12:50:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Milý Marobude, silně pochybuji, že je to autentický dopis "Nelibora" Halíka.
Olin |
Re: Re: Dopis T. Halíka biskupům (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Úterý, 19. únor 2008 @ 13:21:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ich Auch ! |
]
|
|
Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: Standa v Úterý, 19. únor 2008 @ 14:03:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Článek, který poslal br. Marobud je možné najít z d e . Pod tímto článkem je níže uvedeno toto sdělení.
Prosim, piste mi na mou novou emailovou adresu tomas.halik@gmail.com Please, email me at tomas.halik@gmail.com
Prof. PhDr. Tomáš Halík Th.D. Náprstkova 2 CZ 120 00 Praha 1
tel. 00420.222220295
|
Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 19. únor 2008 @ 14:39:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, ty si asi Olina nepochopil. Medzi jezuitmi je bezne ze spolocne sa nieco napise a necha sa aby to vyslo pod menom niekoho ineho. Preto je mozne ze to ani nepisal Halik ale napriklad nejaky vyssi brat s rádu ...:-))))
Olin vie co tvrdi, neboj sa ....:-))))
|
]
Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Úterý, 19. únor 2008 @ 15:06:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano přesně tak ! Nástává opět doba pátera Koniáše. Osobně si myslím, že to může být zajímavě plodné a ušlechtilé období. A že Jezuiti nepíší pod svými jmény ? Cha, já taky nepíši pod svým jménem a zase naopak někdo jiný píše pod mým. Je snad na tom něco divného ? Myslel jsem Gojdo, že jsi to dávno pochopil. Ale ty to zase na nás hraješ , viď ? / nezlobím se, ta hra je dobrá / Petr |
]
Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 19. únor 2008 @ 15:32:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To nieje hra. Pozri, nebyt Jiraska, nieje ani Konias. Narody ktore nemaju "Jiraskov" maju Koniasov za svatcov ... Myslim ale ze roky 1712-1714 sa v modernom ponimani pomaly vracaju, lebo tento fakt sa konecne berie na zretel.
|
]
Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Úterý, 19. únor 2008 @ 15:43:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně to jsem měl na mysli.Tak vidíš, že nejsme v rozporu. Jirásek byl starý Jezuita, který objížděl zemi a infiltroval. Je to vlastně náš " duchovní infiltrátorský otec ". Přečti si jeho dílo : to je naprosto úžasná infiltrační politika , kam se jen podíváš. Kdyby dnes Alois žil, seděl by jistě na Hradě jako president a posílal by patrony v obálkách poslancům a senátorům se vzkazem : buď mě zvol pacholku, nebo vlož patronu do pistole, namiř si ji na šišku a zmáčkni to zahnutý dole... Petr |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: jirka_ v Úterý, 19. únor 2008 @ 17:08:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, ale vážně, musím se ale Jiráska zastat - sám říkal: "Temno, to není žádná historie. To je jenom román." (nebo tak nějak, přesná citace to není). Jak si to ale přebrali čtenáři, to už je jiná věc. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Úterý, 19. únor 2008 @ 17:29:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Temno, to není žádná historie. To je jenom román." Tak přesně proto jsem to Gojimovi psal !!! On je totiž zhruba 3 až 8 krát zákeřnější než severoindická ještěrka a Jiráska už dávko prokouk. Teď jen tak mlží. Kdyby vstal z hrobu Rivera, jo ten by se divil, co Gojda zase dělá ta paseku. A starej mormon tk se na Olšanech dnes jistě obrací v hrobě. Petr |
]
Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 19. únor 2008 @ 19:07:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Petre, prepac ale z hrobu teraz nemozes vstat s tym si dovolim nesuhlasit. Niekto tam uz sice je, to mas pravdu ale vsetci tam raz aj tak skoncime. Ty, ja, Billy Graham - to je jedno ... |
]
Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Úterý, 19. únor 2008 @ 19:14:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky, geniální odpověď. JEN MY DVA VÍME CO SE V NÍ POVÍDÁ. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: jirka_ v Úterý, 19. únor 2008 @ 21:01:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Petře, píšeš "Tak přesně proto jsem to Gojimovi psal !!!"
Jo aha, on jak se teď dívám tomu obrazu o fanatickém Koniášovi věří - víš, já už si ty Gojimovy příspěvky ani moc nečtu, když nejsou určené přímo mně. Ale samozřejmě mě to nepřekvapuje, na Riveru jistě Jirásek nemá, dokonce tu faktickou úroveň jeho knih sám objasnil, kéž je mu to přičteno k dobru. Chtěl jsem spíš jen trochu ospravedlnit Jiráska, jinak osobnosti Antonína Koniáše se věnuje Jiří Bílý, bokem se občas zmiňuje třeba i Kratochvílův "Oheň baroka" a něco málo i česká wikipedie. Zmiňovat, že s Jiráskovským Koniášem to má pramálo společného, to asi není nutné. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ově (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Středa, 20. únor 2008 @ 08:10:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Jiří, je velkou chybou, že moc nečteš příspěvky bratra /hinduistického šintoisty/ Gojima. To se ochuzuješ o poznání. Např. jakým geniálním způsobem zpracoval Robin původ růžence, to je něco unikátního. A že si plete Riveru s Jiráskem ? Nenech se mýlit. V katakombách pod pražským hradem, kde jsou mučeny tisíce nevinných jeptišek se z reproduktorů 24 hodin Jiráskovo dílo předčítá. Už jsem se tam byl podívat mockrát, Gojim má pravdu. Byl jsi tam i ty, ale vymazali Ti paměť - jak si Tě na závěr vyfotili... Petr |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Středa, 20. únor 2008 @ 08:33:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abych nezapoměl Jiří, a dále Tě nemystifikoval. Gojim / Robin Farmer , skutečným jménem Rišo Zahradkár z Trnavy / je naprosto normální kluk, kterého jsem navštívil v Anglii. Programuje pro Londýnslé firmy a v mezičasech relaxuje tím, že si z nás dělá srandičky. A jde mu to výtečně. Má přijet na to setkání uživatelů Grana co organizuje Hypík, tak se sám přesvědčíš. Petr |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať s (Skóre: 1) Vložil: jirka_ v Středa, 20. únor 2008 @ 10:48:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :) začíná to tak vypadat
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Středa, 20. únor 2008 @ 11:00:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tady je to tak, že co vypadá, že jako jo, je fikce a naopak. Gojda je zkrátka mezinárodní génius, přítel a opravdový člověk. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevě (Skóre: 1) Vložil: jirka_ v Středa, 20. únor 2008 @ 11:05:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No jestli je to tak, má u mně pivo:) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Středa, 20. únor 2008 @ 11:13:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Taky mu jedno koupím. V Londýně mě pozval do pubu na Anglický černý ležák 13 stupňů a koupil mi rybu s hranolema, tak se mu musím odvděčit. Už se na to setkání těším, to se budem za břicha popadat. Fakt je s ním / Robinem / sranda. Až jej uvidíš jak předvádí jezujity, nebo vystrašenou jeptišku ... no to je dílo. MR.Been hadra. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. (Skóre: 1) Vložil: jirka_ v Středa, 20. únor 2008 @ 11:15:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | On je totiž mr.Bean hadra už to, co předvádí tady na Granu:) |
]
Re: Jirkovi. Raději fakta, než římskokatolické dezinformace a polopravdy! (Skóre: 1) Vložil: Standa v Středa, 20. únor 2008 @ 10:08:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pravdu nelze umlčet účelovými, zprofanovanými mystifikacemi a odkazy na pochybné, zdiskreditované autory. Historická fakta hovoří jasnou řečí.
Ukázka z knihy Jiřího Doležela, Dějiny desátků:
DOBA TEMNA Po bitvě na Bílé hoře a porážce českých evangelíků ve třicetileté válce nastalo to nejtemnější období českých dějin. Dramatický úbytek počtu obyvatel v Čechách až téměř o polovinu; válkou poničená země a zchudlý lid byl násilně rekatolizován. Josef Pekař toto období černé totality velice výstižně nazval jako: „katolicko románský náboženský fašismus.“ 283) Rekatolizace byla nerozlučně spjata s činností jezuitů, kteří zabavovali a spalovali všechny zakázané evangelické knihy. Nejznámější jezuita Antonín Koniáš (1691-1760) měl při svých kázáních kolem krku řetěz a strašil evangelíky peklem tak hrůzným způsobem, že se pokaždé tři až čtyři osoby zbláznily. Koniáš však naštěstí často při svých fanatických kázáních upadl do bezvědomí a musel být odnesen pryč. Nelze pak nevzpomenout i jeho úchylné sklony; když jednou nalezl hnijící zdechlinu psa již prolezlou červy, lehl si k ní na zem a tak dlouho se kochal vdechováním ukrutného zápachu ze shnilé mršiny, dokud se ho nenabažil. Katolická církev znásilnila svědomí většiny Čechů a nutila je pod hrozbou vězení, aby se téměř každý čtvrtý den povinně účastnili římské propagandy v kostele. Evangelíci, kteří se odmítli zříct své víry, museli vše prodat a vystěhovat se do ciziny. Do domovů nepoddajných evangelíků byli také násilně nastěhováni vojáci, které museli živit do doby, než se zřekli své víry. Tento nástin krutostí, jež se každodenně děly při rekatolizaci zmiňujeme, neboť někteří historikové se dnes pokoušejí přepsat dějiny a za pomocí výmyslů a polopravd tvrdí, že ona doba nebyla až tak temná. Katolická církev se v rámci násilné rekatolizace také pokoušela znovu v Čechách zavést desátky. Někteří katoličtí kněží přitom vynikali tím, jak bezohledně je vymáhali. Například o sv. Janu Sarkanderovi je psáno: „Matrika holešovické fary je v letech 1616 - 1618 zaplněna zprávami o vymáhání farních desátků. Snaha o hmotné zabezpečení je typickým rysem Sarkanderova jednání na všech jeho působištích.“ 284) a dále je napsáno: „Sarkanderova neústupnost a hrabivost způsobila mnoho nepříjemností, ale přinesla mu finanční prospěch.“ 285) Právě stálé spory o desátky s farníky v celé nahotě odhalily ziskuchtivé nitro Sarkandera. Někteří katoličtí kněží se však spokojili s desátkem, který od evangelíků dostávali a žádnou další změnu v jejich životech nehledali.
|
]
Re: Re: Jirkovi. Raději fakta, než římskokatolické dezinformace a polopravdy! (Skóre: 1) Vložil: jirka_ v Středa, 20. únor 2008 @ 10:38:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | " Umlčet pravdu" - to je hodně zvláštní nápad. Nenapadá mě způsob, jak by se to dalo udělat - snad možná překřičet - ale umlčet? Stejně nechápu, co má snaha o ono "umlčení pravdy" společného s vložením odkazů. Myslel jsem, že tu diskutujeme, můžeme se o důvěryhodnosti pramenů bavit a ne se tu obviňovávat z "umlčování pravdy" - já jsem si tu na rozdíl od některých totiž nikdy patent na pravdu nedělal. Od toho se prameny vkládají, aby bylo z čeho vybírat a srovnávat, ne? Zajímavé je, že Jirásek tu nikomu nevadil. " zdiskreditované autory" - hodilo by se říct proč a kdo je tím míněn. " strašil evangelíky" - jenom evangelíky? " pokaždé se tři až čtyři osoby zbláznily" - tohle se mi nezdá pravděpodobné už z psychologického hlediska " když jednou nalezl hnijící zdechlinu psa již prolezlou červy, lehl si k ní na zem a tak dlouho se kochal vdechováním ukrutného zápachu ze shnilé mršiny, dokud se ho nenabažil" - zajímalo by mě, odkud autor tuto informaci čerpal Wikipedie, heslo Antonín Koniáš( http://cs.wikipedia.org/wiki/Anton%C3%ADn_Koni%C3%A1%C5%A1): V době národního obrození se z Antonína Koniáše stal symbol domnělého jezuitského tmářství a útlaku české kultury. Zdůrazňovalo se – zvláště zásluhou Aloise Jiráska – především jeho pálení knih, přičemž údaj o 30 000 zničených knihách byl vztahován jen na knihy jazykově české (které ve skutečnosti tvořily oproti německým a latinským menšinu). Je jisté, že z dnešního hlediska patří tato část Koniášovy činnosti k nejproblematičtějším, přesto ji však nelze posuzovat bez zřetele k dobovému kontextu. V protestantském prostředí se sice knihy obecně pálily méně, zato však mnozí vyznavači nových konfesí prosluli obrazoborectvím, jehož příkladem může být např. zničení výzdoby katedrály sv. Víta lidmi z okolí Fridricha Falckého. Přesto se symbolem vypjaté religiozity 17. a 18. století stal právě Antonín Koniáš.
|
]
Re: Jirkovi. Historie potvrzuje zvěrstva a krutosti Koniáše i Sarkandera. (Skóre: 1) Vložil: Standa v Středa, 20. únor 2008 @ 12:39:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jirka:
"Umlčet pravdu" - to je hodně zvláštní nápad. Nenapadá mě způsob, jak by se to dalo udělat - snad možná překřičet - ale umlčet?
Standa:
No, já si nemyslím, že by to byl zvláštní nápad. Krvavá historie ŘKC má bezesporu bohatou praxi v umlčování a likvidaci.
Jirka:
"zdiskreditované autory" - hodilo by se říct proč a kdo je tím míněn.
Standa:
Přesněji řečeno zdiskreditované, prořímskokatolické autory. Např. dílo Jiřího Bílého: Jezuita Antonín Koniáš. Proč? Jasná účelová mystifikace a bagatelizace fakt, které mají za cíl dostat do myslí čtenářů mýtus o čistotě a nevinnosti římskokatolické církve. Ó jak průhledné.
Jirka:
"strašil evangelíky" - jenom evangelíky? "pokaždé se tři až čtyři osoby zbláznily" - tohle se mi nezdá pravděpodobné už z psychologického hlediska "když jednou nalezl hnijící zdechlinu psa již prolezlou červy, lehl si k ní na zem a tak dlouho se kochal vdechováním ukrutného zápachu ze shnilé mršiny, dokud se ho nenabažil" - zajímalo by mě, odkud autor tuto informaci čerpal
Standa:
K tomu mohu jen sdělit to, že není nic jednoduššího. Stačí napsat br. Jiřímu Doleželovi - jiri.dole@seznam.cz
Nevěřím a silně pochybuji, že by br. Jiří Doležel ve své knize uváděl nepravdivé a neověřené informace. Pokud vím, tak jeho kniha byla přijata velmi kladně a pozitivně. Mimo jiné i na portálu Grano Salis - z d e . Nic naplat. Fakta, kroniky a archívy hovoří jasnou řečí. Řečí pravdy. A ta často bolí.
Antonín Koniáš, fanatický rekatolizátor, inkvizitor a ničitel knih, dnes očišťován jako kladná postava
Antonín Koniáš (1691-1760), jezuita, byl fanatický rekatolizátor, jehož životním smyslem bylo pokatoličtění českých zemí. Aktivně vyhledával především tajně uschovávanou literaturu pronásledovaných evangelíků, aby ji ničil. Sestavil katalog zakázaných knih „Klíč kacířské bludy k rozeznání otevírající a k vykořenění zamykající“ (vydán v letech 1729, 1749 a znovu 1767). V tomto katalogu byly sepsány knihy, které byly z hlediska učení římskokatolické církve závadné – téměř všechna česká literatura z let 1414 – 1620 a také literatura exulantů. Jeho Klíč připomíná například seznamy zakázaných knih z doby německé okupace nebo komunistické diktatury. Sám Koniáš se chlubil tím, že zničil nejméně 30 000 knih, které odporovaly římskokatolickému učení. Ničil i knihy cizojazyčné (latinské a německé). Bránil tak širšímu vzdělání lidí a šíření informací. Koniáš se stal pro české země symbolem boje proti zakázaným knihám (Mašek P., Libri prohibiti – zakázané knihy šesti století, Praha 1914 – Katalog výstavy Národního muzea, s. 2) Koniáš se účastnil i potlačovatelských akcí přímo. Víme například, že se podílel v r. 1748 na činnosti inkvizičního soudu v Novém Bydžově, kde byl krejčí Jan Pita z Chudenic upálen, Jan Vacek sťat a Ludmila Bourová, která jediná mučení odolala, po zlámání údů rovněž upálena. Podle původního rozsudku měl být Pitovi a Bourové též vyříznut jazyk. Dnes se prosazuje zkreslený a nepravdivý pohled na A. Koniáše jako na výjimečného vzdělance. Likvidoval prý pouze knihy, které tzv. vybočovaly z křesťanského (tzn. římskokatolického) pojetí světa, nebo byly nekvalitní. Ve skutečnosti šlo převážně o likvidaci nejhodnotnějších knih české reformace (včetně děl M. J. Husa a J. A. Komenského ), což lze zjistit v Koniášově seznamu zakázaných knih.
Deformace jsou uvedeny například také již ve zmíněné publikaci J. Bílého o Koniášovi, která je součástí široké fronty předem promyšleně připraveného nového výkladu historie, která ji má očištěním záporných postav a zamlžením kladných postav přetvořit tak, aby další generace již pravdu neznaly. Dokonce knihovnický systém Městské knihovny v Praze má název KONIÁŠ (Viz. PŘÍLOHA č.1)
Nejznámější díla Antonína Koniáše: Clavis haeresim claudens et aperiens – Klíč kacířské bludy k rozeznávání otvírající, k vykořenění zamykající (1729) - seznam zakázané literatury, Koniášovo nejznámější dílo, tento seznam byl schválen až roku 1770, zakazuje téměř všechnu literaturu let z 1414–1620 a exulantskou literaturu
Jediná choť Beránkova (1729)
Zlatá neomylná římsko-katolické pravdy dennice (1754) – náhrada za nekatolické postilly
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Svatořečení Jana Sarkandera, krutého rekatolizátora, a to navzdory protestům Jan Sarkander, římskokatolický kněz z počátku 17. století, byl krutý rekatolizátor a působil na Moravě. Horlivě sloužil zájmům římskokatolické církve a zapojil se do řad nejhorlivějších likvidátorů stavovského odboje v českých zemích. Byl proto také podezírán, že zorganizoval tažení polských kozáků, kteří vyvražďovali nekatolické obyvatelstvo, zejména na východní Moravě, vypalovali usedlosti a pustošili zemi. Byl proto v Olomouci postaven před soud a vyšetřován pro podezření z vlastizrady. Při výslech tu byl podroben útrpnému právu. Na následky mučení v roce 1620 zemřel. V roce 1995 byl papežem Janem Pavlem II. v naší republice svatořečen, bez ohledu na mnoho vážných a zdůvodněných protestů z řad obyvatelstva naší země.
P.S.: Tvé odkazy na Wikipedii jsou nefunkční.
|
]
Re: Re: Jirkovi. Historie potvrzuje zvěrstva a krutosti Koniáše i Sarkandera. (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 20. únor 2008 @ 13:44:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Nevěřím a silně pochybuji, že by br. Jiří Doležel ve své knize uváděl nepravdivé a neověřené informace. Pokud vím, tak jeho kniha byla přijata velmi kladně a pozitivně
POKUD VÍM?!?
- Standa by měl vědět, zda Jirka Doležel vůbec nějakou knihu napsal! Podle mne nikoli. To co napsal, visí pouze na internetu. Nikdo mu to tedy nevydal, není to kniha.
- Standa by měl taky vědět, KÝM byla jeho práce přijata velmi kladně a pozitivně. Pokud vím, tak nikým. Pokud se mýlím, tak se rád nechám poučit. Chtěl bych vidět alespoň dva teology nebo historiky, kteří ji takto přijali.
- Standa by měl taky vědět, že Jirka Doležel je diletant. Je možné, že se snažil historické údaje si ověřovat, nevíme však, jak to dělal a zda na to stačí. Rozhodně by však měl vědět, že studie diletantů se chybami obvykle hemží, takže není dobré a priori jejich údajům věřit. Je lepší ptáti se odborníků.
- Standa by rozhodně měl vědět, že Jirka nicnenapsal jen tak z odborného zájmu, že jeho práce jsou propagandistické. Mohl by si také připomenout ty nehorázné pomluvy, které tady zveřejnil před několika dny. A proč? Z osobních důvodů? Protože to myslí zle? Nene, je to jen proto, že podléhá propagandám. Proto taky není dobré Jirkovi Doleželovi bez dalšího věřit.
Olin |
]
Re: Olinovi (Skóre: 1) Vložil: Standa v Středa, 20. únor 2008 @ 14:34:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Již jednou jsem Tě usvědčil ze lži. Teď mám možnost i podruhé. Kniha zůstává vždy knihou. Kniha Jiřího Doležela byla vydána jak knižně, tak i v elektronické podobě. Pan O. K. je podle mě patologický lhář a zavilý dezinformátor. Na hodnocení díla díla Jiřího Doležela nemá odbornou kvalifikaci a argumenty. Jeho názory nemají váhu a jsou pouhým mlácením prázdné slámy. Pokud je někdo tady diletant, tak to rozhodně není br. Doležel, ale někdo níže.
Olin Kadlec přiznal, že je katolickým aktivistou!
Pozdvihněte své lebky, radí emeritní předseda KMS Mnozí kritici charismatického učení a praktik si stěžují, že emeritní předseda KMS, kazatel KS Samaria v Týně na Vltavou a zejména naddenominační apoštolská autorita Oldřich Kadlec, alias Olin, je hrubián, hrubý a arogantní diskusní partner. Co s ním?
|
]
Re: Re: Olinovi (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 20. únor 2008 @ 15:06:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tys mě nikdy z žádné lži neusvědčil, Stando.
Obávám se, že vzhledem ke stavu své hlavy ani nechápeš, co je to LEŽ. Těžko bys totiž stahoval z internetu kdejakou kravinu a obšťastňoval jimi humoristické stránky. Já jsem totiž nakloněn věřit, že to neděláš schválně.
Jako argument k mým uvedeným námitkám je obsah tvé databáze neodolatelný. Jsi jednička, ani gojim... A pokud jsem v něčem na omylu, tak jsi nějak zapoměl uvést v čem! :-) Obávám se, že Jirka Doležel, který svou studii o desátcích nepochybně myslel vážně, si tento způsob přívrženců, jako jsi ty, ani nezaslouží.
Olin |
]
Re: Re: Olinovi (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 20. únor 2008 @ 15:18:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando,
tak si vyber: buď zde budeš citovat články autorů, kteří neuznávají Whiteovou, a tudíž jsou naprosto neseriózní, protože každý teolog musí poznat, že EGW je jedinečným božím zdrojem pravdy, ale pak se od ní odvrať. Nebo je raději necituj a zacituj Whiteovou ohledně kritiky charismatického hnutí (ropucha ze Zjevení), což můžeš použít proti Olinovi. Ale tohle už raději příště nedělej! :-P
|
]
Re: Alešovi (Skóre: 1) Vložil: Standa v Středa, 20. únor 2008 @ 16:12:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abychom si rozuměli. Ty články autorů, kteří podle Tebe neuznávají Whiteovou, nemají nic společného s Whiteovou. Ty články jsou o někom úplně jiném. Myslím si, že i neseriózní autoři mohou mít občas v něčem pravdu. V každém případě bychom je neměli definitivně zavrhovat. I lidé z jiných církví (sborů) mohou nést světlo pravdy. Je velmi smutné, když lidé nařizují druhým co mají a nemají psát. Nezažil jsi nedávno něco podobného s kurzy Alfa? Co nemáš rád sám, nečiň druhým! Standa.
P.S.: Jak víš, že autoři těch článků neuznávají Whiteovou? Vyzpovídali se Ti snad? Nic ve zlém. Zdravím farmaceutickou dílnu!
|
]
Re: Re: Alešovi (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 20. únor 2008 @ 16:56:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, snad jen to, že jsi citoval a linkoval můj článek, který si mimo jiné nedávno uváděl sám jako nesriózní.
A
co se týče A. F., opakovaně jsi zde citoval své prohlášení, že když na
svých stránkách zveřejní stanovisko teologa CASD ohledně Whiteové, že
bude mít Tvůj obdiv. Grano mi nechce dovolit vložit tag, ale podívej se
na úplně první článek v rubrice "ohlasy" na jeho stránkách. Tak se
ukaž, jestli umíš držet slovo!
Pastýř |
]
Re: Alešovi (Skóre: 1) Vložil: Standa v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 08:55:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Za svým prohlášením si stojím. To, že jsi zveřejnil na svých stránkách komentář Oldřicha Svobody ke studii " Adventismus, historická pespektiva a současnost " , vnímám jako velmi pozitivní a vstřícný krok. Věřím, že odpověď O. Svobody Ti ukázala, že na CASD a učení E.G. White se lze dívat i pozitivně, nezaujatě a bez zášti. Osobně si myslím, že by nebylo ke škodě, kdyby Tvou studii posoudilo i více adventních zástupců. Více názorů dává totiž prostor pro lepší a objektivnější vyhodnocení. To, že sis vzal mé prohlášení k srdci mě těší s tím, že Ti veřejně sděluji: " Pro tento případ máš můj obdiv . " Standa.
|
]
Re: Re: Olinovi (Skóre: 1) Vložil: venca v Středa, 20. únor 2008 @ 15:54:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kadlec je především grázl a není v církvích sám. Spolu s Vlčkem a dalšíma podobnejma grázlama dělaj z Božího domu peleš lotrovskou. Ale tak to musí bejt. Koukol roste spolu s pšenící a bude oddělenej až v den žně. Do tý doby tady budou s*****ět. |
]
Re: Re: Re: Olinovi (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Středa, 20. únor 2008 @ 17:12:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Grázl jsi ty bláznivý Venco ! Jak pana Kadlece tak pana Vlčka znám a vím, že to jsou slušní a pracovití lidé. Nesaháš jim ani po paty, ty echtvenco. A máš to. |
]
Re: Re: Re: Olinovi; pro Vencu (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 12:46:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Venco, říká se, že si člověk nevidí do huby, protože kdyby si tam viděl, méně by mluvil a nebo aspoń přemýšlel o tom co říká. Já bych se na tvém místě, těm které jsi napadl omluvil. Pokud ovšem víš co to slovo znamená. Honza
|
]
Re: Re: Re: Olinovi (Skóre: 1) Vložil: likvid v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 14:38:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Měl bys ses drobet zamyslet, než něco řekneš chlapče. |
]
Re: Re: Re: Re: Olinovi (Skóre: 1) Vložil: likvid v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 14:42:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TO : Měl bys ses drobet zamyslet, než něco řekneš chlapče. je samozřejmě adresováno honzovi ono se to zařadilo pod nonameho, který jej napomínal, tak aby nedošlo k mejlce |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Olinovi (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 14:46:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nechtěl jsi napsat Vencovi ? / ne Honzovi / |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olinovi (Skóre: 1) Vložil: likvid v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 14:48:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo jasně ! Děkuji za upozornění. Jsem volako zmetený. Díky Dinouši Petr |
]
Re: Re: Olinovi (Skóre: 1) Vložil: cumbulak v Středa, 20. únor 2008 @ 17:48:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | > Pan O. K. je podle mě patologický lhář a zavilý
dezinformátor.
Dobre rano, stara mama. To su novinky. :-)
> Na hodnocení díla díla Jiřího Doležela nemá odbornou
kvalifikaci a argumenty.
To nie je pravda, pan O.K. (zo skromnosti si nepise pred a za meno vsetky tituly, o cestnych doktoratoch renomovanych univerzit nehovoriac) je vysoko vzdelany a odborne podkuty expert na vsetko. Toto neobycajne nadanie zdedil po svoje prababke, ktora bola tetou Jaroslava Cimrmana. Zaroven disponuje aj nadprirodzenymi schopnostami, takze pozna priebeh roznych udalosti (aj tych, ktore sa stali v davnej minulosti) dopodrobna, dokonca lepsie ako ich priami ucastnici, ktori o nich pisali a preto ziadna literatura, ktora je v rozpore s jeho vedomostami, neobstoji. Sepka sa dokonc aj do, ze dokaze na dialku ovplyvnovat dianie a to aj v case, napriklad vraj nasepkal tvorcom telegrafie kod "O.K.".
> Jeho názory nemají váhu
Kazdy tuk pana O.K. do klavesnice vtlaci do internetu informaciu o hodnote jednej metrickej tony.
> a jsou pouhým mlácením
prázdné slámy.
To tazke, k takej odpornej fyzickej praci by sa pan O.K. isto nikdy neznizil.
|
]
Re: Re: Jirkovi. Historie potvrzuje zvěrstva a krutosti Koniáše i Sarkandera. (Skóre: 1) Vložil: jirka_ v Středa, 20. únor 2008 @ 15:00:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Stando, píšeš: "No, já si nemyslím, že by to byl zvláštní nápad. Krvavá historie ŘKC má bezesporu bohatou praxi v umlčování a likvidaci."
Samozřejmě, ukaž mi někoho, kdo si v tom praxi aspoň nezačal dělat, když se dostal k moci. Stejně jako různé protestanstské denomice, vě větší nebo menší míře.
"Proč? Jasná účelová mystifikace a bagatelizace fakt, které mají za cíl dostat do myslí čtenářů mýtus o čistotě a nevinnosti římskokatolické církve. Ó jak průhledné."
Tohle je samo o sobě jen tvrzení, které nemá průkazovou hodnotu.
"Nevěřím a silně pochybuji, že by br. Jiří Doležel ve své knize uváděl nepravdivé a neověřené informace"
Taky to netvrdím, ale od toho je diskuzní fórum, abychom do "pravd" šťourali a ověřovali, ne? Být skeptickým by nemělo býti zločinem...
"Nic naplat. Fakta, kroniky a archívy hovoří jasnou řečí. Řečí pravdy. A ta často bolí."
A právě proto se zajímám, co je v nich obsaženo. Jistě, někomu to může být "bolestivé", to ale jak píšeš, na pravdě nic nemění.
P.S.: napíšu ještě později a dám odkazy znovu, teď spěchám |
]
Re: Re: Re: Jirkovi. Historie potvrzuje zvěrstva a krutosti Koniáše i Sarkandera. (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 20. únor 2008 @ 15:14:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Jirko, jen tak odbočím - pokud vím něco málo o Sarkanderovi, tak ten jakživ nebyl "u moci" a taky se nikdy žádných zvěrstev ani krutostí nedopustil.
Což o to, některým fakta akorát překážejí, ale konkrétně vzhledem k Sarkanderovi mi přijde dost blbý člověka, jenž se stal obětí krutosti války, z krutosti obviňovat.
Byl takový vtip po roce 1948: - když dá inteligent facku dělníkovi, bude odsouzen, a připočteny mu budou všechny možné přitěžující okolnosti. - když dá dělník facku inteligentovi, bude odsouzen zase inteligent, protože ho vyprovokoval.
Olin |
]
Re: Re: Re: Re: Jirkovi. Historie potvrzuje zvěrstva a krutosti Koniáše i Sarkandera. (Skóre: 1) Vložil: jirka_ v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 00:39:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, co se týče jeho osobnosti, poměrně odlišně než jak uvádí Standa mluví jak wikipedie, tak např. známé Toulky českou minulostí (a ty doporučuju zvlášť). Jo jo, občas je zajímavé sledovat, kdo jsou ve kterou dobu "ti hodní" a kdo "ti zlí". Tady na Granu jsou ale kdykoliv "ti zlí" katolíci, na to se můžeme spolehnout vždycky. Jinak gratulace k - teď už včerejšímu - svátku:) |
]
Re: Re: Re: Re: Jirkovi. Historie potvrzuje zvěrstva a krutosti Koniáše i Sarkandera. (Skóre: 1) Vložil: zelva v Pondělí, 25. únor 2008 @ 08:36:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Posílám historku, kterou jsem slyšela. Proč byl kanonizován naprosto neznámý kněz, který sice byl bezúhonný a statečně pak snášel mučení, ale na první pohled trochu málo. Bylo to kvůli moravským katolíkům, aby taky měli svého světce Jana. Připadalo jim, že protestanti mají Jana Husa, čeští katolíci Jana Nepomuckého, ale oni žádného Jana neměli... Minulý tolerantní papež chtěl udělat radost tradičním věřícím, kteří ho o to neúnavně žádali. Že si nějaká babička v kroji něco přeje a je jí vyhověno snad neznamená, že se kvůli tomu budou všichni hádat ještě dalších padesát let. |
]
Re: Re: Re: Jirkovi. Historie potvrzuje zvěrstva a krutosti Koniáše i Sarkandera. (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Středa, 20. únor 2008 @ 16:24:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jiří, raději již nepiš ! Nebo se staneš patologickým lhářem a zavilým dezinformátorem , nebo Tě taky bláznivej Venca nazve grázlem. Copak si nepochopil, že máš co dočinění s lidmi, kteří berou za fakta bláboly z internetu a archív je pro ně pár přiblblých článků nějakého fanatika ? Zlatej Gojim. Jsou tady mnohem horší pakoši.
|
]
Re: Re: Re: Re: Jirkovi. Historie potvrzuje zvěrstva a krutosti Koniáše i Sarkandera. (Skóre: 1) Vložil: jirka_ v Středa, 20. únor 2008 @ 23:57:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Petře, :) ale vždyť to už tu přece dávno jsem - kdybych měl celkem spočítat, kolikrát podle Gojima "klamu", "mlžím" nebo "dělám dýmovou clonu", to bych se asi nedopočítal... No ale když jsem vlastně 4-5x méně inteligentnější než Ty, tak to nevadí, tím se to všechno vysvětluje.
S kým mám co dočinění nevím, vím jen to, že nemám soudit, prý pak taky nebudu souzen. Jistě to ale neznamená, že bych neměl hledat pravdu a smířit se tu se vším, co se tu čtenáři předhazuje - budu třeba dobudoucna grázl, patologický lhář a dezinformátor, prosím, je-li to komu libo. Ale do polopravd, pomluv, nepodložených údajů a hlavně drzostí a sprosťáren tu přesto rýpu a rýpat nepřestanu, to říkám na rovinu, nechť je v tom prosím obecné jasno.
Jinak ten příspěvek začínající "Kadlec je především grázl" je jeden z nejslizštějších a nejohavnějších výplodů, co jsem tu za poslední dobu viděl. Tohle opravdu myslím ani "Zlatej Gojim" ještě netrumfnul. |
]
Re: Re: Re: Jirkovi. Historie potvrzuje zvěrstva a krutosti Koniáše i Sarkandera. (Skóre: 1) Vložil: jirka_ v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 01:33:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...ještě abych to dokončil:
Chci se zeptat, odkud je ten text o Koniášovi, co jsi mi vložil výše.
Dovolil bych si zapochybovat zvlášť o tomto: "Deformace jsou uvedeny například také již ve zmíněné publikaci J. Bílého o Koniášovi, která je součástí široké fronty předem promyšleně připraveného nového výkladu historie, která ji má očištěním záporných postav a zamlžením kladných postav přetvořit tak, aby další generace již pravdu neznaly."
Srovnej s: "Jiří Bílý však nepíše oslavnou knihu na Antonína Koniáše. Snaží se poukázat na odlišnosti tehdejšího chápání náboženských svobod, hledání pravdy, jistou povrchnost rekatolizace, morální, politické i ekonomické vyčerpání našich předků po třicetileté válce, morových epidemiích, důsledky nezdařeného stavovského povstání… „Velké myšlenkové a citové zvraty, prožívané uprostřed bezohledných válečných zápasů, ve stínech smrti na bojištích, v plamenech spálených měst a vesnic, drastických loupežích a násilnostech i jiných hrůzách válečné vichřice, doléhaly aspoň nepřímo v zážitcích, vzpomínkách a vyprávěních nadmíru početných bojovníků do vnitřního života českého prostředí a jeho představ. Ubyl zájem o společné dobro a každý vrhal absolutní většinu životní energie do zápasu o holé přežití. Během rekatolizace se však poměry v tomto ohledu zjevně zlepšovaly.“ Jedním z témat knihy je i otázka, zda české obyvatelstvo rekatolizací získávalo či tratilo. Nejen v rovině duchovní, ale i společenské a politické. Autor však nenabízí jednoznačnou odpověď. Problematických momentů lze podle Bílého nalézt celou řadu, „ať však již hledáme zápory české protireformace sebesveřepěji, jedno tomuto procesu nelze upřít – že v katolickém rouše patrně zachránil zemi a její národ před katastrofálním zpustnutím. […] po skončení třicetileté války šlo o mnohem více – zachránit zde kulturu vůbec.“ A to se zdařilo."
Knihu jsem ale nečetl, takže nemůžu posoudit, jak opravdu vyznívá - nemám ale důvod a priori nevěřit té recenzi. K Sarkanderovi viz. výše moje odpověď Olinovi.
Jinak ty odkazy v textu vloženém z wikipedie tam ani nebyly záměrně, jen jsem to zkopíroval a vložil.
|
]
Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: zelva v Pondělí, 25. únor 2008 @ 08:09:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že je tam možná skutečná e-mailová adresa a adresa domů neznamená, že je to důkaz o tom, že ten přihlouplý dopis napsal Tomáš Halík. Znám ho jako autora knih a tohle mi ani trochu nesedí. Zasmála jsem se, ale nevěřím tomu. Ten "důkaz" je pro mě naopak dúkazem nepravověrnosti, aniž bych se snažila zjistit, jestli ta adresa je pravá. Možná jsem jediná, kdo na to nalitl. Jde zřejmě vtip. |
]
Re: Re: Vzkaz pro silné pochybovače. Kdo nevěří, ať si to ověří. (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 25. únor 2008 @ 16:19:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Daleko pravděpodobnější než "vtip" bez vtipu je zlomyslný útok. Padělatel patrně není skutečný padělatel, ale normální žurnalista. Ví, že Halík napsal nějaký dopis, ví přibližně o čem, ale nepodařilo se mu k tomu textu dostat. Tak si ho napsal sám jeho jménem. Takhle se dělají zprávy.
Olin |
]
|
|
Re: viz článek na iDNES.cz (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 19. únor 2008 @ 19:15:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...z toho by se dalo usoudit, že výše uvedený "dopis" je podvrh. Taky to tak vypadá, když si to přečtete.
Olin |
]
Re: Re: viz článek na iDNES.cz (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Úterý, 19. únor 2008 @ 19:18:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podvrh je slabé slovo - to není ani blbost. To není nic.
|
]
|
|
Re: Dopis T. Halíka biskupům (Skóre: 1) Vložil: Marobud v Úterý, 19. únor 2008 @ 21:40:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | No nemůžu na 100% posoudit je-li to Halíkovo, či ne. Styl celkem vypadá jeho, možná by Halík napsal 3. odstavec trochu jemněji.
Pro Gojima: Halík není jezuita. Jenom působí v kostele, který byl kdysi dávno (do roku 1773) jezuitský. A co do toho pleteš Jiráska už vůbec nechápu. A doufám že nevěříš v existenci Praotce Čecha, o kterém Jirásek také psal.
|
Re: Re: Dopis T. Halíka biskupům (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 19. únor 2008 @ 21:49:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Marobude, jak může Nelibor Halík nebýti jezuitou, když i já jsem jezuitou! Nevíš, kdo jsou jezuiti? To jsou přece negojim!
Naprotitomu praotce Čehúna gojim nepotřebuje. Slávy dcera má zase tu nevýhodu, že je žena, což mu připomíná P.Marii... Gojim to maj těžký!
All in! |
]
|
|
Re: Dopis T. Halíka biskupům (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 20. únor 2008 @ 09:53:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Velice zajímavé, pokud vím, tak trh s přívlastky "sociální" a "ekologický" je přesně to, co propaguje katolická církev (například dokument ČBK "Pokoj a dobro"). Inu, neregulovatelná svoboda jak v politice nebo v ekonomice nevytváří dobré zázemí pro ostatní regulace. Jinými slovy: existuje-li svoboda ekonomická a politická, těžko pak (samozřejmě v zájmu "pokoje a dobra") regulovat ostatní svobody.
|
Re: Re: Dopis T. Halíka biskupům (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Středa, 20. únor 2008 @ 10:03:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý pastýři, Chceš tím naznačit, že Libor Halík a Tomáš Halík jsou dvě rozdílné osoby ? |
]
|
|
Re: Halík: Kalousek chce odpoutat pozornost od své volby pro Klause (Skóre: 1) Vložil: venca v Středa, 20. únor 2008 @ 15:16:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | T. Halík si cintá jak se mu co kdy hodí. Klause nesnáší léta, ale dokáže bejt slizkej jak úhoř:
Listopad 2000:PROČ NEJSEM CTITELEM VÁCLAVA KLAUSEKaždý muž touží po protivníkovi, kterého by si mohl vážit. Dlouho jsem doufal, že jsem takového ideového soupeře nalezl ve Václavu Klausovi. Tato má naděje však nepřežila rok 2000.
23.2.2004:Stejně tak si nedovedu představit, že by Václav Klaus - na to si ho přes všechnu názorovou různost příliš vážím - opravdu věřil, že lidské chování je "vedlejším produktem samotného žití"
17.2.2006:
můj respekt k pravdě je dokonce silnější než má nechuť k Václavu Klausovi
Takže se mu nedá věřit, že za Švejnara neloboval. :-) |
]
|
|
Re: Dopis T. Halíka biskupům (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Neděle, 24. únor 2008 @ 20:41:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak je to padělek nebo ne?
|
|
|
Re: Dopis T. Halíka biskupům (Skóre: 1) Vložil: Olda v Pátek, 29. únor 2008 @ 07:25:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | O soukromém životě politiků se prakticky nikdy nevyjadřuji. Jedna poznámka (v závorce) v soukromém dopise biskupům, na níž zřejmě narážíte, byla reakce na prohlášení jednoho hodnostáře, jak Klaus je téměř ztělesněním boje za „rodinné hodnoty“.
viz chat s Tomášem Halík pro Týden.cz
http://www.tyden.cz/chat-s-osobnosti/tomas-halik/?page=4 |
|
|
|
|