|
Právě je 587 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: ivanp rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116822605 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Z internetu: Menü absurdit: Co Bůh spojil – římský katolík nerozlučuj!
Vloženo Pátek, 27. březen 2009 @ 13:00:48 CET Vložil: gojim |
poslal Nepřihlášený Problém rozvodu a druhého manželství
Platné a žité (odborný výraz je "dokonané") křesťanské manželství nemůže být v žádném případě rozloučeno, mimo případ smrti. Tato zásada katolické církve ukazuje, ve kterých případech také Církev uznává skutečná, nebo zdánlivá druhá manželství. Za prvé může Církev rozloučit ta manželství, u nichž se nikdy neuskutečnilo manželské společenství - to znamená, že nebylo nikdy "dokonáno". Zde mluvíme o takzvaném "Petrově privilegiu" (Petr - papež).
Za druhé jsou absolutně nerozlučitelná jen manželství mezi dvěma křesťany. Jinak je tomu u manželství dvou nepokřtěných. Když jeden z nich se stane katolíkem a druhý už s ním nechce dále v manželství žít, může být toto manželství rozloučeno "ve prospěch víry". Protože t akový případ popisuje svatý Pavel (32), mluvíme o "Pavlově privilegiu". A za třetí zná Církev anulování manželství. Jsou totiž případy, že se dva lidé vezmou, aniž by zamýšleli a uskutečnili manželství tak, jak jej chápe katolická Církev. Například: manželský pár zásadně vyloučí přijmout děti. Někdo jiný plánuje "otevřené manželství", to znamená bez závazku věrnosti. V jiném případě je jeden z partnerů neschopný pohlavního spojení. Jsou-li dokázány takové (nebo nějaké jiné) překážky manželství, Církev prohlásí, že tito lidé nebyli v očích církve nikdy sezdáni a mohou tedy "znovu" manželství uzavřít. Toto druhé manželství je vlastně prvním manželstvím. Jen odborník může říci, zda v jednotlivých případech přichází anulování manželství v úvahu podle platných předpisů církve. Jestliže po rozvodu nastane problém uzavření nového manželství, měl by se dotyčný člověk obrátit na církevní soud. Je-li možné provést anulování, je vždy pečlivě zváženo, ale člověk by si neměl dělat iluze. Často je to nemožné a z toho vyplývají - dnes tak časté - bolestné překážky platného, ale nezdařeného manželství. Tváří v tvář tomu, co řekl Ježíš o nerozlučitelnosti manželství se církev necítí být oprávněna souhlasit s církevním sňatkem, když ještě první partner z prvního manželství žije. K tomu je třeba poznamenat, že mohou nastat situace, kdy se zdá,že rozvod je nutný a že tedy státní rozvod je oprávněný. Trnitý, neřešitelný problém spočívá v druhém manželství! Neboť přání mnoha rozvedených zkusit to znovu je pochopitelné. Kvůli biblickému "ne" rozvodům ve vlastním slova smyslu se Církev cítí nucena odepřít souhlas druhému sňatku. Kdo se však přesto dá oddat na radnici, nemůže pak přistupovat ke svátostem. To je sice bolestivé, ale není to ani odsouzení, ani diskriminování, nebo nějaké vyloučení z církve. Závažné náboženské důvody mluví proti tomu a kdo to pokorně respektuje, je s Bohem spojen více než ten, kdo na vlastní pěst hledá vlastní řešení.
|
Podobná témata
|
|
Re: Menü absurdit: Co Bůh spojil – římský katolík nerozlučuj! (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 27. březen 2009 @ 13:11:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zase nikto kto nechape, ze Pismo nie je a nemoze byt jedinou zarukou pravdy a teda to co povedal Jezis je uplne vlastne "bezpredmetne"...
Matúš 15:4 Veď Boh prikázal: Cti otca i matku! a: Kto by zlorečil otcovi alebo matke, nech umrie smrťou. 5 Ale vy hovoríte: Kto by povedal otcovi alebo matke: Čo by som ti bol povinný dávať, je darom (sľúbeným Bohu), 6 ten si, vraj, nemusí ctiť otca alebo matku. Takto ste kvôli svojej tradícii zbavili platnosti Božie slovo. 7 Pokrytci! Dobre prorokoval o vás Izaiáš: 8 Tento ľud ctí ma perami, ale jeho srdce je ďaleko odo mňa; 9 Darmo ma však uctievajú, keď ľudským príkazom učia ako učeniam (Božím).
k teme: Proč protestuji proti principu Sola Scriptura |
Re: Re: Menü absurdit: Co Bůh spojil – římský katolík nerozlučuj! (Skóre: 1) Vložil: Elo v Sobota, 28. březen 2009 @ 02:32:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čo tým chcel básnik povedať?... Učenie KC je v tejto veci naozaj vyvážené: zohľadňuje aj Boží zákon vyjadrený v Písme, teda hlavne v celku Nového zákona, aj prirodzený Boží zákon, t.j. prirodzenosť, ktorú Boh vpísal do ľudskeho bytia. srdca, psychiky, rozumu, prírody... A to v ľudsky riešiteľnej harmónii. pritom naozaj aj keď nedovoľuje /jednoducho rešpektuje Kristave slová, a nejedná svojvolne ustupujúci ľudským želaniam../... Neviem, Gojim, čo ti vadí?. MOhol by si konkrétne vyjadriť vlastnými slovami a nie tapetami a s témou nesúvisiacimi, či zahmlievajúcimmi citáciami?
|
]
|
|
Re: Menü absurdit: Co Bůh spojil – římský katolík nerozlučuj! (Skóre: 1) Vložil: isim v Sobota, 28. březen 2009 @ 17:56:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Písmo ovšem uvádí výjimku, tedy - "mimo případ smilstva (cizoložství)". (Přitom slovo smilstvo může mít i více významů.)
Problém může nastat také tehdy, že i v církvi nemusí být vůbec obrácení a znovuzrození lidé.
isim
|
|
|
|
|