poslal Nepřihlášený
Co se skrývá za vraždou potratáře?
http://www.sklenenykostel.net/j15/index.php?option=com_content&view=article&id=1718
Radomír Malý
Pátek, 5. Června 2009
Čím kdo zachází, tím také schází.... kdo vraždí, bývá sám obětí
vraždy. Lékař, který provádí potraty, je – ať už se to komu líbí či
nikoliv – vrah. To nemusí vždy platit o ženě, která jde na potrat a
často je zmanipulovaná lží, že to, co nosí pod srdcem, není ještě
člověk. Lékař ale jako odborník moc dobře ví, že se jedná o lidský
život. Jestliže ho tedy vědomě a úmyslně potratem zabíjí, nelze to
nazvat jinak než vraždou.
Tímto potratářským vrahem byl i dr. George Tiller v americkém městě
Wichita (stát Kansas), provozovatel tamní potratové kliniky, která dělá
aborty i po 21. týdnu těhotenství. V neděli 31.5. 2009 ho zasáhla kulka
atentátníka.
Celý případ má tři skličující roviny. Tou
první je fakt, že k vraždě střelbou z pistole došlo v místním
luteránském kostele, kde dr. Tiller připravoval oltář k bohoslužbě. Byl
totiž aktivním členem farnosti a jedním z nejužších spolupracovníků
pastora. Jestliže pastorovi a luteránské komunitě ve Wichitě nevadilo,
že Tiller má na svědomí tisíce nenarozených životů, tak samotný Martin
Luther se musí asi obracet v hrobě.
A bylo by hříchem triumfalistické pýchy, kdybychom si teď jako
katolíci řekli, jak jsme na tom mnohem lépe. Ano, je pravda, že papež
(minulý i současný) odvážně a nekompromisně pranýřoval a pranýřuje
zločin potratů, ale rovněž tak je pravdou, že mnoho biskupů a kněží s
ním není v jednotě. USA jsou toho typickým příkladem. Tamní biskupská
konference už po několikáté publikovala prohlášení, že
politici-katolíci, kteří obhajují potraty, nesmějí přistupovat ke sv.
přijímání, přesto ale řada biskupů dává veřejně najevo svůj nesouhlas s
tímto vyjádřením. Současný viceprezident USA Joseph Biden, katolík,
jenž prosazuje podobně jako Barack Obama potraty bez omezení, přesto
chodí ke svatému přijímání a pokaždé najde duchovního, jenž mu ochotně
a bez mrknutí oka Tělo Páně podá.
Bojím se, že o potratech bude za krátkou dobu u křesťanů platit
(jestli už neplatí) totéž, co o 6. a 9. přikázání. Navenek sice
existuje závazná nauka, ale normální a logické není řídit se jí, nýbrž
se jí neřídit – a kdo se jí řídí a vyžaduje to i od druhých, je
„bigotní“, „fundamentalistický“, „netolerantní“ a tak dále.
Pak je tu další skličující rovina. Pokud byl Tillerovým vrahem
opravdu odpůrce interrupcí Scott Roeder (což není zcela jisté), také
farník luteránské komunity, potom je třeba z křesťanského úhlu pohledu
toto odsoudit a jednoznačně konstatovat: vraždit není dovoleno nikoho,
ani vrahy ne. Od toho je zde soud, aby vraha potrestal, nikdo není
oprávněn brát spravedlnost do vlastních rukou. Na tom nic nemění ani
skutečnost, že zákon potratové zločiny pokládá za legitimní. Vražda
lékaře-potratáře dětem v matčině lůně, které jsou ohroženy abortem,
vůbec nepomůže. Potraty, které měl dr. Tiller objednané, vykoná bez
problémů po jeho smrti jiný lékař na klinice, což si protipotratoví
atentátníci neuvědomují.
Mnohem účinnější metodou, která už zachránila hodně nenarozených
dětí, je nenásilný modlitební protest před potratovými klinikami,
spojený se snahou o citlivý a taktní dialog s klientkami i se
zdravotnickým personálem. Díky tomu řada žen, původně rozhodnutých jít
na potrat, změnila svůj úmysl. V USA již několik klinik v důsledku
těchto aktivit organizací prolife muselo ukončit svoji činnost – klesl
zájem o jejich vražedné služby.
A to nejdůležitější – zákeřná vražda lékaře-potratáře mu odnímá
možnost obrácení (pokud mu Pán nedá tuto milost v okamžiku smrti). My
známe již několik potratářů, kteří nakonec následovali hlas svého
svědomí a stali se statečnými obránci nenarozeného života.
Nejvěhlasnějším je dr. Bernard Nathanson, v 70. letech ředitel jedné z
největších potratových klinik v USA, který – jak sdělil ve svém
životopise – vykonal vlastnoručně 5 tisíc potratů a za podstatně víc
byl spoluzodpovědný. Když pomocí ultrazvuku zjistil, že embryo se chová
jako člověk (uhýbá před kyretou, pláče strachem a podobně), odmítl
konat toto krvavé řemeslo a stal se předním americkým aktivistou na
obranu nenarozeného života. On to byl, kdo natočil známý dokumentární
film Němý výkřik, podávající drastické záběry z výkonu potratu. Později
pod dojmem osobnosti papeže Jana Pavla II. a jeho statečné obrany
nenarozeného života konvertoval ke Katolické církvi. Naším přáním je,
aby takových Nathansonů bylo co nejvíce. Vraždy lékařů-potratářů toto
znemožňují, proto už z toho důvodu jsou hodny co nejtvrdšího odsouzení.
Potom je zde třetí skličující rovina – politická. Polský katolický
list Nasz Dziennik (3. 6. 2009) upozorňuje s odvoláním na americké
zdroje na několik podezřelých okolností. Policie pár hodin po Tillerově
vraždě zatkla jedenapadesátiletého Scotta Roedera, o němž jeho rodina
tvrdí, že není duševně zdráv. Již před pár lety údajně chystal pumové
atentáty na potratové kliniky. Zajímavé však je, že dosud policie
odmítla sdělit jméno podezřelého z vraždy, nelze tedy mít za
stoprocentně jisté, že pachatelem opravdu byl Roeder.
Všechny protipotratové organizace Tillerovu vraždu okamžitě ostře
odsoudily a uvedly, že podezřelý Roeder s žádnou z nich nespolupracoval
(to je možno se dočíst i v MFDnes 2. 6. 2009), což potvrzuje i jeho
rodina. Přesto generální prokurátor USA Eric Holder v rozhovoru pro
Washington Post obvinil z vraždy obecně organizace prolife.
Administrativa prezidenta Obamy též nařídila zvýšenou policejní ochranu
potratových klinik.
Od legalizace potratů v USA roku 1973 došlo
k několika vraždám potratových lékařů a žhářským útokům na potratové
kliniky. Nikdy se neprokázalo, že by pachatelé byli ve spojení s
nějakým hnutím na ochranu nenarozeného života (HLI, Rescue a podobně).
Pokaždé se jednalo o vyšinuté, psychicky ne zcela zdravé jedince, od
jejichž činů se protipotratová sdružení ihned distancovala.
Nyní
se ale vražda dr. Tillera nápadně hodí Obamově administrativě, která
usiluje o neomezenou volnost potratů v kterémkoliv stupni těhotenství,
financovaných z veřejného pojištění a také o legalizaci potratů
částečným porodem, čili usmrcení už částečně narozeného dítěte. Již
před několika měsíci zařadil Obama protipotratová hnutí mezi
„teroristické“ skupiny spolu s rasistickými organizacemi a Al Kajdou.
To
vyvolává závažnou otázku: Nemá být Tillerova vražda „důkazem“ terorismu
organizací prolife? Nepostupuje Obamova administrativa podobně jako u
nás komunistická moc v roce 1951, kdy vražda obecních komunistických
funkcionářů v Babicích měla posloužit jako „důkaz“ terorismu tamních
kněží (tři byli odsouzeni k smrti a popraveni) a rolníků, ačkoliv s
tímto zločinem neměli nic společného? Je nápadné, že podle informace
zmíněného periodika Nasz Dziennik do některých médií už volali anonymní
„ochránci“ nenarozeného života z registrovaných hnutí, že prý Roedera
znají, účastnili se s ním modlitebních bdění před potratovými klinikami
a vraždu Tillera schvalují.
To už podle mne nevypadá na
nahodilý akt osamoceného šílence, nýbrž na cílenou provokaci proti všem
organizacím prolife, aby byly prezentovány v očích veřejnosti jako
„teroristické“. Logicky potom každá aktivita na obranu nenarozeného
života by vyzněla jako „terorismus“ a mohla by být trestně stíhána. To
by ovšem o svobodě a lidských právech, jimiž se americká demokracie
honosí, vyvolalo vážné pochybnosti. Byla by to v takovém případě
skutečně ještě demokracie nebo spíše „démonokracie“? Ať si odpoví kadý
sám.