Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jana.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16667, komentáře < 7 dní: 304, komentářů celkem: 430847, adminů: 60, uživatelů: 5254  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 134 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
117089312
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Střípky katolické....
Vloženo Sobota, 04. březen 2023 @ 19:12:49 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko

Současné vnitřní schizma římsko-katolické církve.

Řekněme si to na rovinu: katolická církev je ve schizmatu od roku 1968, ne - li déle.

Je to důsledek původní nejednoty, kterou do církve vnesla sexuální revoluce a s ní spojené ideologie. Nemá cenu toto nazývat "širokým názorovým proudem" a lhát si do vlastní kapsy.







Encyklika "Humanae vitae" pouze znovu opakuje to, co církev učila po staletí v rámci svého řádného magisteria.
Její jasnost však postavila biskupy před dilema: stát se "malými" a zřejmě se vzdát  cíle působit ve světě jako celek, nebo zůstat "velkými" a vzdát se jednoty.

Na jedné straně se tímto učením řídil již jen zlomek věřících. Pouze tato část by patrně  byla otevřena obohacení víry, které by zahrnovalo zvěst, jež by světu sdělovala smysl církevního učení o otevřenosti vůči potomstvu. ("Teologie těla" - J.P. II.).
Církev by pak podle všeho byla redukována jen na tento zlomek - a jak by tedy mohly být zachovány její rozsáhlé instituce a udržen její cíl kázat celému světu?

Na druhé straně, pokud se připustí nějaký  "nástroj" či racionalizace, která by se týkala pouze případů umělé antikoncepce - řekněme "subjektivita svědomí" - jak by potom takový nástroj bylo možno omezit pouze na tento jediný případ?

Vytvoříme tedy  "katolicizmus", z něhož by si každý vybral jen to, co se mu líbí?


Rozvíjení logiky spojující antikoncepci s potraty a okamžitý příval katolíků, kteří sice jsou "osobně proti" potratům, ale klidně napomáhají udržovat v provozu potratová zařízení (dokonce až i vlastními potraty), ukázalo, že nastane ona druhá varianta.

Člověk, který je přesvědčen, že potrat je z principu vražda, by měl být ochoten postavit se do vchodu kliniky a vlastním tělem bránit vstupu;  ten, kdo je pouze "osobně proti", může být ochoten poslat zásahovou jednotku, aby toho člověka zatkla.
Pokud se na obou stranách takového rozdělení nacházejí katolíci, je katolická církev ve schizmatu.

Stejně tak katolický otec, který hrdinně živí pět nebo šest dětí, zatímco maminka zůstává v domácnosti, a který si nemůže dovolit církevní školy, jež slouží hlavně antikoncepčním párům s dvojím příjmem - vidí, že žije v jiném světě.

A pak musí poslouchat kázání, jež ho nabádají k "preferenční volbě pro chodé"!
To by tak hrálo, aby nějaký kněz kázal, že umělá antikoncepce je hřích.



Všeobecné povolání ke svatosti.

Nastal čas, kdy je třeba všem pokřtěným přesvědčivě předložit tuto "vysokou míru" běžného křesťanského života: tímto směrem musí vést život celého křesťanského společenství a křesťanských rodin.

Toto napsal J: P.II. na počátko nového tisíciletí. Jde sice o běžný křesťanský život, ale o jeho "vysokou míru".

Je konec konců tak těžké nepodstoupit potrat, nepoužívat antikoncepci?
Neukazují snad miliony našich žijících bratří a sester a pravděpodobně miliardy dalších, kteří žili v minulosti, že nejde o žádné zvláštní zásluhy, ale prostě o "obyčejný křesťanský život"?


A přesto svatost není možná bez zřeknutí se potratů a umělé antikoncepce - stejně jako sexu mimo cudné manželství a sodomie.
(1 Kor 6,9-10).
Nevíte snad, že nespravedliví nebudou dědici Božího království? Nemylte se v tom! Ani nestoudníci, ani modloslužebníci, ani cizoložníci, ani zvrhlíci, ani muži hanebných mravů, ani zloději, ani chamtivci a také ani opilci, nactiutrhači nebo hrabivci nezdědí Boží království.

"Střípky katolické...." | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Střípky katolické.... (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 04. březen 2023 @ 21:28:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano Oko ani modloslužebníci ani modloslužebníci...že těch model ke kterým se modlíte máte v každém  kistele jako máku. Většinu katolíků zajímá hlavně ta výzdoba, ale pravdu nehledají a spolehájí se na kněze co jom nakuká v kázání hlavně z katechismu.




Re: Střípky katolické.... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. březen 2023 @ 08:23:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  No, ... nemáte to jednoduché.

  Stejné řešení totálního sobectví, soběstřednosti, jako když jsme v ŘKC byli my. Ale vaše věc, pokud vás to baví.


Toto napsal J: P.II. na počátko nového tisíciletí. Jde sice o běžný křesťanský život, ale o jeho "vysokou míru".

  Ne, to není běžný křesťanský život.

  Křesťanský život je o něčem hodně jiném. Ať si dotyční vezmou Písmo, Matouše, Jana, Lukáše, skutky, listy ... A podívají se, co lidi řešili a řeší, když žijí skutečně křesťanský život. 

  Toník



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy