Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 03. říjen 2024 @ 19:03:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nevím, jestli jsi opravdu hloupý, nebo zda hloupého ze sebe jenom děláš. Protože to, na co se ptáš, ti tady už bylo několikrát vysvěllováno: pokřtěný nepraktikující je křesťanem podle obdržené milosti od Boha, kterou Bůh nebere zpět a která je v člověku trvalou pečetí, kdežto podle svého praktického života tuto víru nepřijal nebo rovnou odmítl a vzepřel se jí, případně ani nepoznal, pokud ho do ní jeho rodiče neuvedli, takže takový svoji víru nepraktikuje. Ale křesťana křesťanem nedělá jenom jeho rozhodnutí: jednou jsi křesťan, pak zase ne, pak zase jo. Kolikrát by se takový opakovaně navrátivší musel nechat pokřtít? Pokaždé? Jen jednou, protože křesťanem se člověk také stává jen jednou. Protože křesťanství křesťana nespočívá jen v jeho rozmarech a rozhodnutích, ale i v Bohem dané milosti, tím spíš, když se jedná o trvale udělenou pečeť (řec. sfragis), kterou Bůh už nikdy neodnímá. ;-)
|
| NadřazenýVysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 04. říjen 2024 @ 09:12:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tolstoj
Vaše bludy mě vůbec nemusí zajímat ,paví oko s frčkama. To si zkoušej na jiné. Lidé nejsou tak otupělí ,aby vám na to skákali. Hlupák? Kluku nábožný ,podivej se na sebe ,co hlupáctví s tebe leze . Ve statistikách vašich řk máte i ty "mrtvé duše" jako katolíky a křesťany. O jiných lidech tvrdíš ,skrze paví syndrom , že jsou hloupí ,a s tebe ta hloupost přitom kape ostošest. Nějaké vaše "svátostí křtu"? A potom jsou i z ateistů "křesťané"? Tedy už dříve byli ,v mimi akci. Ty máš právě co dělat ,s nábožnou hloupou totalitou. |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 04. říjen 2024 @ 09:12:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tolstoj
Vaše bludy mě vůbec nemusí zajímat ,paví oko s frčkama. To si zkoušej na jiné. Lidé nejsou tak otupělí ,aby vám na to skákali. Hlupák? Kluku nábožný ,podivej se na sebe ,co hlupáctví s tebe leze . Ve statistikách vašich řk máte i ty "mrtvé duše" jako katolíky a křesťany. O jiných lidech tvrdíš ,skrze paví syndrom , že jsou hloupí ,a s tebe ta hloupost přitom kape ostošest. Nějaké vaše "svátostí křtu"? A potom jsou i z ateistů "křesťané"? Tedy už dříve byli ,v mimi akci. Ty máš právě co dělat ,s nábožnou hloupou totalitou. |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 04. říjen 2024 @ 09:12:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tolstoj
Vaše bludy mě vůbec nemusí zajímat ,paví oko s frčkama. To si zkoušej na jiné. Lidé nejsou tak otupělí ,aby vám na to skákali. Hlupák? Kluku nábožný ,podivej se na sebe ,co hlupáctví s tebe leze . Ve statistikách vašich řk máte i ty "mrtvé duše" jako katolíky a křesťany. O jiných lidech tvrdíš ,skrze paví syndrom , že jsou hloupí ,a s tebe ta hloupost přitom kape ostošest. Nějaké vaše "svátostí křtu"? A potom jsou i z ateistů "křesťané"? Tedy už dříve byli ,v mimi akci. Ty máš právě co dělat ,s nábožnou hloupou totalitou. |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. říjen 2024 @ 09:39:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Danny. Nevím, co tě na tomto tak vytočilo, ale Tolstoj řekl pravdu; křesťanem se člověk stává ve křtu - a to Boží milostí, pro zásluhy Krista.
Pokud takový dál nežije jako křesťan a nemá osobní vztah s Bohem, je doslova "ateistický křesťan".
Tuto Boží milost hodil Bohu "zpátky pod nohy" a pošlapal... Za to také vezme svoji odměnu ...
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. říjen 2024 @ 12:07:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Pokud takový dál nežije jako křesťan a nemá osobní vztah s Bohem, je doslova "ateistický křesťan".
Stando, a to máš taky "budhistické křesťany", "komunistické křesťany", "Muslimské křesťany", když je farářem polité miminko budhista, komunista nebo muslim?
Toník |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. říjen 2024 @ 20:22:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stav Božího dítěte je darem od Boha - je vyvolením pro důvěrný vztah s Bohem - pokud však není doplněn adekvátním vztahem ze strany křesťana k Bohu (odpovědí člověka) - může to být lidská volba pro své věčné zatracení.
Protože Bůh nikoho nespasí násilím proti jeho vůli.
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. říjen 2024 @ 13:48:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To už jsou zase jiné problémy, co máte, Stando.
Zpět k tomu, co jsi napsal. Když napíšeš:
Tak tě vůbec nterkne, jaká je "ateistický křesťan" hloupost, nesmysl?
Nepozastavíš se nad tím, co jsi napsal?
Máš taky "budhistické křesťany", "komunistické křesťany", "Muslimské křesťany", když je farářem polité miminko budhista, komunista nebo muslim?
Toník |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. říjen 2024 @ 09:09:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tak tě vůbec nterkne, jaká je "ateistický křesťan" hloupost, nesmysl? "...
Toníku, nesmyslná diskuse je to jenom tehdy, když se tu navzájem urážíte, protože tím si vnitřně zablokujete jakékoli porozumění tomu druhému.
Nebudeme - li mít srdce jako děti - přímé a upřímné (z malých dětí pravda letí) - do nebeského království vůbec nevstoupíme.
Mně je docela fuk, že mě tu ty považuješ za hlupáka - to mi žíly opravdu nijak netrhá.
S Božím dětstvím je to docela podobné, jako být členem královské rodiny; musíš se do této Boží rodiny narodit (z vody a z Ducha ve křtu).
Pokud se jednou do této Boží rodiny narodíš, už do ní patříš navěky. Neodvolatelně.
A teď si položme otázku: Může se dítě z královského rodu stát lupičem, žebrákem, nebo jako opilec se válet někde na zemi ve výkalech? Jistěže může! Když se totiž obrátí zády ke svojí rodině, ke svému původu a nežije způsobem dětí královské rodiny, ale zvolí si život podle sebe.
A tak nezíská vzdělání a vychování běžné v kruzích královské rodiny a nežije podle způsobů, které bychom od této rodiny přirozeně očekávali.
A tak nějak podobně se i Boží dítě může stát ateistou, zločincem, pobudou.
Protože na každém člověku záleží, zda ten svůj dar spasení od Boha přijme a podle toho i žije, hýčká jej a váží si ho - nebo zda zůstane k tomuto daru nevšímavý a žije si dál podle sebe. Pak se klidně může stát třeba i "ateistickým křesťanem" (a vůbec to není hloupostí!).
Protože "být křesťanem" z nového narození nestačí - třeba také "být křesťanem" celým svým dalším životem - jako odpověď člověka Bohu na tento jeho dar spásy.
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. říjen 2024 @ 13:05:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, nesmyslná diskuse je i (a nejenom) tehdy, když se tu navzájem urážíte, protože tím si vnitřně zablokujete jakékoli porozumění tomu druhému.
Stejně nesmyslná diskuze je, když přehazujete vaše problémy a chování mimo téma diskuze na druhé lidi, když se nechováte jako chlapi, ale popisujete sami sebe zbaběle přes projekce.
Mně je docela fuk, že mě tu ty považuješ za hlupáka - to mi žíly opravdu nijak netrhá.
Tak to je ti Stando "fuk" jen tvůj fiktivní svět, virtuální svět.
A to je dobře, že je ti ten tvůj fiktivní svět fuk. Tak můžeme ten tvůj fiktivní vymyšlený svět pominout a vrátit se k tématu.
K tomu, co jsi psal v diskuzi.
Pak se klidně může stát třeba i "ateistickým křesťanem" (a vůbec to není hloupostí!).
Takže "ateistický křesťan" pro tebe tedy není hloupost, jestli tě chápu dobře. Netrkne tě, že je to hloupost.
"Ateistický křesťan" je pro tebe normální.
Když mám kolegu v práci, ten je budhista, rodina je budhistická. Vedl budhistickou svatyni, jezdí pravidelně na meditace. Mají syna, ten je taky budhista, stejně, jako jeho žena. Na nátlak okolí nechali synovi-budhistovi udělit svátost křtu v ŘKC.
Co tedy ten malý budhista?
Je to pro tebe "budhistický křesťan"?
Toník
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Úterý, 08. říjen 2024 @ 20:14:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane Tondo, a vy, když se budete chovat jako čuně, přestanete být člověkem, nebo jím budete nadále, i když se budete chovat jako čuně? Zmizí ve vás obraz Boží, díky kterému jste člověkem? ;-)
|
]
Vysvětlení - čuně // : Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 11:12:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
TOLSTOJ
"Pane Tondo, a vy, když se budete chovat jako čuně, přestanete být člověkem, nebo jím budete nadále, i když se budete chovat jako čuně?
Pane Lve Nikolajeviči,
Váš jmenovec se jako čuně nechoval - tak proč se neslušně vyjadřujete Vy?
Brusle7 |
]
Re: Vysvětlení - čuně // : Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 11:38:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O tom nic nevím. Kdy? Kde? Jak? 8-O
|
]
Re: Vysvětlení - čuně // : Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 16. říjen 2024 @ 11:15:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vaše slova, Tolstoji:
|
]
Re: Vysvětlení - čuně // : Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 16. říjen 2024 @ 11:20:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co na tom shledáváte neslušného??
|
]
Re: Vysvětlení - čuně // : Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 16. říjen 2024 @ 11:55:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tolstoji,
pokud opravdu nevíte, tak tu citaci s příslušným jménem dotyčného řekněte třeba lidem při mši místo POKOJ VÁM při pozdravení pokoje, nebo panu faráři ve zpovědnici jemu s jeho jménem - a třeba se tam dočkáte konkrétní zpětné vazby a vysvětlení od "Vašich blízkých", pokud to ode mne nechápete...?
Brusle7 |
]
Re: Vysvětlení - čuně // : Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 16. říjen 2024 @ 12:00:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč bych jim to říkal? Vždyť to není ani pozdrav pokoje ani věc do zpovědnice. Co je na tom neslušného??
|
]
Re: Vysvětlení - čuně // : Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 16. říjen 2024 @ 12:10:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Máte ŘKC a kněze, biskupy, jako autority, o které se tu vždy opíráte. Proč byste to tedy nemohl říci Vašemu biskupovi stejně, jako zde lidem na GS, když to dle Vás není neslušné?
A dozvíte se hned odborně, co na tom je/není neslušného...
Tak jen do toho, až k vám přijede do farnosti Váš pan biskup, tak můžete dořešit - držím palce:
Brusle7
P.S. Budu ráda, když mi sem dopíšete biskupovu (farářovu) odpověď. Díky.
|
]
Re: Vysvětlení - čuně // : Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 16. říjen 2024 @ 12:19:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když nebude opakovaně chápat otázku nesmazatelného charakteru v duši člověka uděleného svátostí křtu a bude třeba pro ilustraci uvést takovýto příklad, kldině mu ten příměr řeknu. V čem je problém? Ale předpokládám, že každý biskup je vzdělaný v teologii a má katolickou víru, takže mu nemusím nic vysvětlovat. ;-) To by musel být jóóóó´bludař, aby vyžadoval vysvětlení tak základní věci ode mne, nebiskupa, jako je účinek svátosti křtu. :-) Stále v tom nevidím žádný problém. ;-)
|
]
Re: Vysvětlení - čuně // : Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 19. říjen 2024 @ 09:32:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
OK, Tolstoji. Napiš prosím o tom pak na GS svědectví. Třeba zítra, pokud půjdeš v neděli do kostela. Děkuji. |
]
Re: Vysvětlení - čuně // : Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 19. říjen 2024 @ 10:02:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nebude třeba, naši biskupové to mají věroučně srovnaný. ;-)
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 04. říjen 2024 @ 10:10:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak se příště neptej, srágoro, a nedělej tady ze sebe hlupáka, který se ptá, aby se nedozvěděl. ;-)
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. říjen 2024 @ 12:05:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Lidé nejsou tak otupělí ,aby vám na to skákali. Hlupák? Kluku nábožný ,podivej se na sebe ,co hlupáctví s tebe leze .
Tak, Dany.
Oko je roztomilý se svým "ateistickým křesťanem". ;-)
Ta banda hlupáků, zvrácenců a převracečů nazývá "křesťany" přes miliardu ateistů, komunistů, fašistů, nacistů, budhistů, hinduitů, muslimů, něcistů, animistů, judaistů, pohanů, agnostiků, ... a co ještě tak všechno ta miminka politá vodou jsou.
A o druhých říkají, že převrací pojmy - a to píšou jen vlastní stav.
I s těmi jejich "hlupáky" vyjadřují tak sami sebe a svou hloupost. Nazvat ateistu křesťanem, to už musí mít člověk mozeh hodně "zatemněný herezemi", jak píše oko.
Toník
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 05. říjen 2024 @ 20:49:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
a co ještě tak všechno ta miminka politá vodou jsou.
martino
Jsou to jména zapsaná v nebi, jsou to ratolesti naroubované na kmen kterým je Kristus, který to o sobě prohlásil, já jsem vinný kmen a vy jste ratolesti, můj Otec je sadař a čistí kmen od ratolestí, které uschly, aby byly vhozeny do ohně. Cizinče ty v sobě nemáš ani kapku živého křesťanství, ty neznáš Evangelia a Písmo sv. jen denně zde vydáváš svědectví, komu sloužíš. Jsi rozsévač ZLA, opakuji velkého ZLA, protože všechny svoje schopnosti a iniciativu vkládáš do boje na očerňování, šíření lží a manipulací vůči ŘKC. Zajisté máš u Boha zajištěnou odměnu svou. |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 06. říjen 2024 @ 03:18:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Ta banda hlupáků, zvrácenců a převracečů "
- je fajn, že vám konečně začíná docházet, co je ta vaše sekta zač, a nazývat ji těmi správnými výrazy. Vaše sebereflexe se cení! ;-)
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 06. říjen 2024 @ 03:30:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec Proč mluvíš ve vulgárních výrazech To jsi teda dopadl Milost? Mávání sakem? B. Hinn? |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 06. říjen 2024 @ 03:30:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec Proč mluvíš ve vulgárních výrazech To jsi teda dopadl Milost? Mávání sakem? B. Hinn? |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 06. říjen 2024 @ 03:30:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec Proč mluvíš ve vulgárních výrazech To jsi teda dopadl Milost? Mávání sakem? B. Hinn? |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 11. říjen 2024 @ 11:27:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Napsal jsem ti na toto téma článek.
Třeba se ti, Toníku, po jeho přečtení rozjasní, zda je to opravdu taková hloupost ( a proč se vlastně smíme nazývat křesťany), nebo zda ty zůstáváš jenom na povrchu věcí a nejdeš do hloubky.
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 12. říjen 2024 @ 11:53:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, díky za sdílení tvého života. Třeba si to přečteš a po přečtení tvého článku se ti rozjasní, jaká hloupost je "ateistický křesťan", nebo zda ty zůstáváš jenom na povrchu věcí a nejdeš do hloubky.
Mně už se rozjasnilo dávno, že ateistický křesťan je nesmysl, hloupost.
Že nazývat "křesťany" miliardu ateistů, animistů, budhistů, komunistů, něcistů, islamistů či čím tak ještě miminka politá faráři jsou, je docela nesmysl.
Matení pojmů.
Slovem "křesťan" je v písmu nazýván učeník Pána Ježíše Krista.
Není tak nazýván učedník Budhy, Stalina, Marxe či Mohameda. Nazývat "křesťanem" někoho jiného, než učedníka Ježíše Krista není "jití na hlubinu", ale je to klasické matení pojmů.
Zkus jít ty na hlubinu, Stando. Zjistit si, kdo je křesťan a proč je křesťanem. Zjisti si realitu.
A neptej se ateistických "křesťanů", nebo muslimských "křesťanů", zeptej se učedníků Pána Ježíše Krista, proč jsou křesťany. Poví ti to a rádi.
Toník
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 12. říjen 2024 @ 12:26:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jako člověk nepřestane být člověkem, i když se chová jako čuně, stejně tak pokřtěný nepřestane být přijatým Božím dítětem neboli křesťanem, i když odmítne víru - v prvním případě se bude jednat o člověka, který se chová nelidsky, ale přesto je stále člověkem, ve druhém případě se bude jednat o křesťana, který jedná nekřesťansky, ale přesto nesmazatelně zůstává křesťanem. Bůh nebere své dary zpět, včetně Božího děství, které je nesmazatelnou pečetí v duši pokřtěného
Vaše katarské vrtochy a nesmysle nejsou pro Boží nauku směroplatné. ;-)
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 12. říjen 2024 @ 19:08:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tolstoji, máte moc divné srovnání...
Nehledě na to, že mi to připadá, jako by Vás zde na GS někdo (,,,) "nasadil na Cizince"... |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Sobota, 12. říjen 2024 @ 19:20:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle7 Ty jsi fakt učila děti náboženství? |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 16. říjen 2024 @ 11:14:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
ANO. |
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 12. říjen 2024 @ 13:36:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
CIZINEC a OKO
|
]
Vysvětlení/Re: Největší milost, které se mi dostalo: Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 13. říjen 2024 @ 12:36:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lotr na kříži byl pokřtěn křtem krve, doprovázený křtem touhy po spravedlnosti.
Blahoslavení ti, kdo hladovějí a žízní po spravedlnosti, neboť oni budou nasyceni. (Mt 5,6)
(L 23,39...) Jeden z pověšených zločinců ho urážel slovy: „Což ty nejsi Kristus? Zachraň sám sebe i nás!“ Ale druhý ho napomínal: „To se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi stejně odsouzený. A my spravedlivě, neboť dostáváme, co si zasluhujeme za své skutky, ale tento nic zlého neudělal.“ A říkal: „Ježíši, vzpomeň si na mne, až přijdeš do svého království.“ Ježíš mu řekl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji. “
Tak tomu skutečně je. Ale jak se činí z člověka učedník Krista? "Dělejte mi učedníky, křtíce je ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého a učíce je všechno, co jsem vám přikázal ... (Mt 28,19).
Křest tedy není žádným jenom "povrchním znamením!"
Ve křtu znovuzrozuje křtěnce z vody a z Ducha svatého sám Bůh - přijímá ho za svoje dítě. Bez víry nelze křtít. To víra přivádí ke křtu. Ale není - li křtěnec osobní víry schopen, může ji zastoupit víra těch, kteří miminko ke křtu přinesou.
Jako při uzdravení toho ochrnutého z Písma, kde víra těch čtyř, kteří jej k Ježíšovi spustili otvorem ve střeše iniciovala záchranu toho člověka Bohem.
|
]
Vysvětlení -Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 13. říjen 2024 @ 13:57:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
OKO
Ježíš kanonizoval Lotra na Kříži ještě před jeho smrtí - slíbil Lotrovi tedy ráj jako Nepokřtěnému, nebo Pokřtěnému?
Nebo je možný Křest krví ještě za života, na základě víry, když píšeš o Křtu Krví u Lotra?
(V době, kdy Ježíš kanonizoval Lotra, Lotrovi tekla na Kříži krev nikoliv v souvislosti s vírou, ale krev za "lotroviny", nikoliv přímo za víru...)
Brusle7
|
]
Re: Vysvětlení -Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 13. říjen 2024 @ 14:20:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podle mého mínění Pán Ježíš lotra nekanonizoval nijak dopředu. Jen mu přislíbil spásu do budoucna (po smrti těla).
A to na základě blahoslavenství - lotr projevil svoji bytostnou touhu po spravedlnosti (Mt 5,6).
Lotr zde také vyznal svoji víru v Mesiáše nevinného - nespravedlivě odsouzeného - a tím vlastně splňuje předpoklad pro křest krví na základě tohoto svého uvěření Ježíši ( pokřtít vodou se pro svoji smrt těla už nestihl).
|
]
Re: Vysvětlení -Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 13. říjen 2024 @ 16:01:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
OKO - k zamyšlení - ?
Psal jsi v tom smyslu, že u Lotra na Kříži se jedná o Křest Krví a také o Křest touhy. Lotrovi primárně netekla krev pro víru či pro mučednictví pro Krista, ale za jeho vlastní viny. Kristus říká Lotrovi, až po Ukřižování a na základě Lotrovy víry, v budoucím čase, že ještě dnes bude s Kristem v Ráji.
Byl Lotr opravdu pokřtěn Krví? A před smrtí po vyznání víry, nebo až v okamžiku smrti? Pokud na základě víry před smrtí a při přiznání se k Ježíši před byl Křest Krví před smrtí, tak lze Křest Krví za života? (Lotr neprolil Krev pro Krista, ale za své hříchy - ale přesto souběžně prokázal mučednickou víru před smrtí v Ježíše - Mesiáše).
Křest touhy být s Kristem - ano - tato kombinace tam jistě byla, díky za upřesnění.
Brusle7
|
]
Re: Vysvětlení -Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 13. říjen 2024 @ 17:10:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš lotra prohlásil za svatého, protože do ráje může vstoupit jenom svatý. :-)
|
]
Re: Vysvětlení -Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 11:07:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já si toto vysvětluji asi takto:
Lotr před smrtí projevil svoji touhu po spravedlnosti (hlad a žízeň po spravedlnosti) v tom, že obhajoval nevinného Krista v porovnání s těmi dvěma dalšími zločinci, kteří trpěli právem za svoje hříchy.
Už touto svojí touhou po spravedlnosti se zařadil mezi blahoslavené (kteří touží po spravedlnosti - Mt 5,6).
Na tomto lotrovi se demonstruje nekonečnost Boží lásky - nalomenou třtinu nedolomí, doutnající knot neuhasne.
I kdyby byly hříchy hříšníka jakkoli veliké, až do poslední chvilky pozemského života Bůh nabízí každému pomocnou ruku k jeho záchraně pro věčnost. Lotr nebyl vyučený v křesťanské věrouce, neměl ani ponětí o nějaké Kristově církvi. Přesto vyjádřil svoji touhu být po smrti s Kristem - a už i toto málo stačilo, aby ho Pán zachránil.
Víme, že všechny hříchy jsou odpuštěny ve křtu. Lotr podle mého mínění byl svou smrtí na kříži pokřtěn křtem krve (pro svoji touhu být po smrti s Kristem) - pro zásluhy Krista mu tím byly odpuštěny všechny hříchy a proto mu Pán mohl slíbit, že ještě dnes s ním bude v ráji.
|
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 11:25:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
OKO
"Lotr podle mého mínění byl svou smrtí na kříži pokřtěn křtem krve (pro svoji touhu být po smrti s Kristem)"
Podstatná je ta touha a víra a přiznání se ke Kristu (za života, ne po smrti) i v situacích, kdy je Kristus ponižován a vysmíván - kterou paradoxně ve stejném okamžiku neměli Ježíšovi Učedníci (kromě nejmladšího Jana).
Není pak důležité, zda po Křtu Krví dojde nebo nedojde k fyzické smrti - ale podstatné je to odhodlání, víra, obstání ve zkoušce i "proti posměchu, davu" (zrovna jsem v podobných souvislostech včera vkládala článek do DF "Oblékat nahého Krista v bližních").
Křest Krví tedy může být učiněn i bez následku smrti, kdy nakonec k fyzické smrti dojít nemusí. Ale musí tam být to odhodlání, víra, obstání ve zkoušce věrnosti Kristu i ve vyhorocených a nebezpečných situacích (v čemž třeba z Učedníků obstál jen Jan, dále ženy u hrobu, a dále právě ten Lotr - věrnost Kristu).
Brusle7 |
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 18:35:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | brusle
11 [biblenet.cz]Pak šli dál a rozmlouvali. A hle, ohnivý vůz s ohnivými koni je od sebe odloučil a Elijáš vystupoval ve vichru do nebe |
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 19. říjen 2024 @ 09:30:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Martino, opravdu si myslím a vím - znovu cituji:
|
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 19. říjen 2024 @ 10:06:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Možná že bramborový knedlík by se také mohl nakonec udělat bez brambor a vodní polo bysme mohli říkat třeba lednímu hokeji ;-)
|
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 19. říjen 2024 @ 10:13:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tak tady už, znesvěcujete, Tolstoji, dost neadekvátně tématu... |
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 19. říjen 2024 @ 10:31:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co znesvěcuji a čím???
|
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 19. říjen 2024 @ 10:38:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zeptejte se Ježíše, Tolstoji. |
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 19. říjen 2024 @ 10:43:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslíte toho Ježíše, který Boží království přirovnal ke kvasu a zadělanému těstu? ;-)
|
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 19. říjen 2024 @ 10:13:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tak tady už, znesvěcujete, Tolstoji, dost neadekvátně tématu... |
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 19. říjen 2024 @ 10:18:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Možná že bramborový knedlík by se také mohl nakonec udělat bez brambor a vodní polo bysme mohli říkat třeba lednímu hokeji ;-)
Výstižné.
Nebo by se "křest" mohl nakonec dělat bez ponoření a tím "křtem" bez ponoření vyrobený "křesťan" by pak byl povětšinou ateista, komunista, něcista, budhista, ...
Hezký den Cizinec |
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 19. říjen 2024 @ 10:35:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křest bez ponoření děláte už vy kataři. My lřesťané víme, že při ponoření do vody je křtěný ponořen do Ducha a tak obnoven neboli znovuzrozen Duchem. ;-)
Ale nebojte, i když se budete chovat jako čuně, budete stále jako člověk Bořím obrazem a podobou, protože Bůh nebere člověku jeho lidství zpět, a podobně pokřtěný je navěky Božím dítětem, i když se bude chovat jako katar, protože Bůh pečeť Božího synovství nebere zpět. Kdykoliv se dá jak ke svému lidství, tak ke svému křesťanství vrátit. Bůh je totiž věrný, i když my jsme nevěrní, včetně vás, Odcizený pravdě víry křesťanů a učení apoštolů. ;-.)
|
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 19. říjen 2024 @ 19:28:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, to vím, že "křest" bez ponoření děláte vy kataři. Což je právě srandovní, když slovo "křest" znamená ponoření. Takže vy kataři děláte "ponoření" bez ponoření. Což je podobně legrační, jako když akuzativ utíká ze sekty do sekty.
V ŘKC a jejích štěpech se pak dělá jakoby "křest" tím, že se polívá hlavička miminka a říká se u toho se správným úmyslem správná formule. A takovým "křtem jsou pak vyrobeni "křesťani", co jsou v ČR povětšinou ateisti.
A takový "křesťan" - ateista, to je něco jako bramborový knedlík bez brambor. Nebo ponoření bez ponoření.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Křest Lotra/ Křest Krví lze i bez úmrtí/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 19. říjen 2024 @ 22:06:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, přesně tak: křest bez ponoření děláte vy kataři. Je to tak. Říká se tomu Consolamentum. ;-)
Polévat vodou, kde není voda tekoucí, je praktikováno už od 1. století a je to tudíž součástí apoštolské tradice. Že vám katarům to nevoní, to není divu, když vás křesťanská nauka a apoštolský odkaz nezajímá a vymýšlíte si podle svých choutek, co se vám zamane. Ale u vás si klidně dělejte co chcete. My se držíme odkazu apoštolů, ať u římských, tak u východních, arménských, syrských, koptských atd. Všichni to od apoštolů učí stejně, a ti jsou vyučeni od Pána. Nás nějaké vaše novoty netrápí. My máme požehnání od Požehnaného, jenž přichází ve Jménu Páně. ;-)
|
]
Re: Vysvětlení -Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 11:49:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za reakci.
Lotr projevil nejen touhu, ale hlavně ze srdce litoval své hříchy a uvěřil v Mesiáše Ježíše Krista. a už tou vírou vzal účast na Mesiášově království, jak mu potvrdil i Ježíš. (Jako každý Žid jistě znal očekávání Izraele a byl tím v tomto směru připraven na jeho příchod.)
A Ježíš Kristus mu udělil absoluci pro svoji krev, asi ne však ještě Ducha (který dosud nebyl dán, až po oslavení Krista).
Křtem krve bych to ale asi nenazval, poněvadž tím jsou "křtěni" ti, kdo trpí pro Krista: lotr trpěl pro své hříchy.
Osobně předpokládám, že po smrti sestoupil ještě do šeolu, kam po smrti sestoupil i Kristus, odkud byl jako spravedlivý (SZ výraz pro svaté) s vzkříšením Kristovým vzat spolu s patriarchy a všemi spravedlivými do nebe neboli do ráje.
Jinak souhlasím s tím, co píšete.
|
]
Re: Vysvětlení -Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 15:06:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
OKO + TOLSTOJ
Tohle je hodně diskutabilní a nejednoznačné - Křest Lotra na Kříži.
A na druhé tento přímý příklad spásy člověka Ježíšem, kde nebyl předem křest vodou (a Křest Krví a Křest touhy jsou diskutabilní a nejednoznačné) nám ukazuje a potvrzuje z Písma, že Křest za života nemusí být jen vodou...
Lotr na Kříži byl Ježíšem uznán pro Ráj ještě za života bez křtu vodou - takže byl za života buď pokřtěn Krví (v kombinaci se Křtem touhy na základě víry) , nebo Ježíšovým slovem, mocí, jiným neposmrtným způsobem za života...
A je to přímo k tématu - kdy tady někteří tvrdí, že Křest Krví není možný za života... A já vím, že je možný - protože Bůh je všemohoucí, bez omezení lidskými "mantinely" pro Křest...
Brusle7
|
]
Re: Vysvětlení -Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 16:02:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lotr nebyl na kříži pokřtěn. Vždyť ani ještě nemohl, protože "dosud Duch nebyl dán".
A křest nařízený Kristem skutečně musí být vodou a ničím jiným. Vy ale používáte slovo křest ("budete křtěni křtem, kterým já jsem křtěn") v obrazném smyslu coby údělu na utrpení a aplikujete ho na skutečnost svátostného křtu. V tom se dostáváte do zmatku a nedokážete z něj vyjít.
Jak jsem psal výše, podle víry židů a křesťanů lotr sestoupil do šeolu jako všichni lidé před Kristem a z něj vyšel spolu s Kristem a všemi spravedlivými v okamžiku Kristova vzkříšení. A všem jim samozřejmě musela být nějakým způsobem udělena milost křtu neboli milost znovuzrození, bez které nelze vstoupit do nebe, což v jejich případě přibližně odpovídá tzv. "křtu touhy". "Křest krve" je terminus technicus pro mučednickou smrt těch, kteří se připravovali na křest vodou, ale mučednická smrt jim v tom zabránila, tudíž je to obrazné vyjádření, že nestihli sice být pokřtěni vodou, ale dosáhli Krista a jeho milostí svou mučednickou smrtí, kterou se naplnila jejich touha po křtu vodou. ;-)
Váš zmatek je, že výrazům z Písma dáváte jiný význam, než jaký mají, a různě je zaměňujete a žonglujete s nimi. Křest krve je to, co jsme vám já nebo oko napsali. Podíl na křtu, kterým je křtěn Kristus (není tím myšlen Janův křest Krista v Jordánu), je obrazný výraz znamenající mít podíl na jeho utrpení, na jeho mučedníckém údělu: "Sluha není nad svého pána. Jestliže pronásledovali mne, i vás budou pronásledovat."
- čehož důsledkem je pak následně podíl na Kristově slávě v nebi. ;-)
|
]
2 roviny diskuse /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 16:23:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
TOLSTOJ
2 roviny diskuse:
1/ Křest Lotra je diskutabilní a v tom duchu "jen" diskutujeme... Tedy spíše nikdo přesně nevíme... Ani OKO, ani Tolstoj, ani Brusle...
2/ Svědectví, zkušenost lidí, kteří "přežili" Křest Krví (včetně mého svědectví) - o tom já osobně moc nediskutuji, ale jen sdílím.
P.S. Zmatek Kristus v Evangeliích působí často - svými slovy a skutky mezi lidmi.
Brusle7 |
]
Re: 2 roviny diskuse /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 18:03:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1 - víme docela dost, ale což :-) 2 - kdo další?
|
]
Re: 2 roviny diskuse /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 18:08:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
2 - kdo se lidem za jejich sdílení nevysmívá, tak třeba i časem zaslechne další jiná svědectví, nebo prožije své vlastní...
Brusle7 |
]
Re: 2 roviny diskuse /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 19:43:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak v křesťanské mystice se píše o postupném sjednocování s Bohem, duchovním sňatku ap., ale nepamatuju se, že by někdo z nich psal o mystickém křtu krve, dokonce ani stigmatizovaní. Nikdo. Naopak kdykoliv je zmíněn křest krve, je tím vždy myšlena mučednická smrt pro Krista ještě před piřjetím svátosti křtu.
|
]
Re: 2 roviny diskuse /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 21:40:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
V křesťanské mystice je plno věcí nevyslovitelných, zahalených. A hlavně v ní nejsou podstatné pojmy. V mystické fázi je mysl zastíněna pasivitou, aby vnímala Boha. |
]
Re: 2 roviny diskuse /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Úterý, 15. říjen 2024 @ 01:34:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V mystice jsou podstatné pojmy a u křesťanských mystiků dochází v tom podstatném ke shodě. Stačí si přečíst třeba Jana od Kříže, Terezii z Avily, ale i další mystiky nebo studie k nim. Často to definují sami mystici a tato pojmologie se široce používá. Je v tom určitý konsensus i určité ověřené způsoby rozlišování, co je z Boha, co je lidské a co může být démonské. I Terezie i Jan ponechávali soud o sobě a svých prožitcích a svém učení na Církvi, kterou vnímali jako nezbytné kritérium pro rozlišení. Církvi se podřizovali, protože chtěli žít v pravdě, v pravdě Kristově.
|
]
mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 15. říjen 2024 @ 10:35:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jan od Kříže píše (v širším slova smyslu) o Křtu Kristovou Krví, i když to tak přímo nepojmenovává. Dotýkají se tohoto tématu (i když opět nepřímo) i některé texty o Františkovi z Assisi.
Nemyslím si, že jsou podstatné v těchto mystických intimitách člověka a Boha nějaké soudy Církve. Bylo by to jako kdyby třeba pro manžele (jejich intimity, lásku) byli důležití jiní lidé, kteří by určovali, zda je jejich fungující vztah pro druhé "správný".
Brusle7
|
]
Re: mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Úterý, 15. říjen 2024 @ 12:00:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co a jak podle vás ti dva jmenovaní psali o "křtu krví"? Můžete je zacitovat?
Církev je v tom naprosto podstatná. Když je někdo posedlý zlým duchem, také si ho sám nevyžene. Když je někdo posedlý hříchem, také si sám neudělí rozhřešení. Ježíš dal Církvi autoritu, kterou nemá nikdo jiný: "Kdo vás slyší, mne slyší". Když se někdo postaví proti Církvi, skonči v nekřesťanských bludech. Vše, co náleží Bohu, náleží Církvi, protože on ji ustanovil svým zástupcem na zemi. Ona je jeho tělem, on jí dává moc Hlavy. ;-)
|
]
Re: mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 16. říjen 2024 @ 11:14:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
TOLSTOJ
|
]
Re: mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 16. říjen 2024 @ 11:19:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Říkáte, že Ježíš dává? Tak to pak potvrzujete autoritu Církve, o které Ježíš říká: "Kdo vás slyší, mne slyší", protože když biskup určí nějakého kněze za exorcistu, pak takto ustanovený kněz bez problémů vyhání démony. ;-)
|
]
Re: mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 16. říjen 2024 @ 11:51:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Potvrzuji přímou autoritu Ježíše, nikoliv lidsky zprostředkovanou "autoritu" biskupů apod. |
]
Re: mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 16. říjen 2024 @ 12:06:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to musíte zahodit i Písmo, protože vám ho nedal přímo Ježíš, ale "lidsky zprostředkovaná autorita" biskupů. Bez ní byste měla velké kulové. Ale přitom té autoritě, která vám dala Písmo, věříte, že je to Písmo, že je Boží a věrně předávající slova Pána a apoštolů. ;-)
Jinak slova "Kdo vás slyší, mne slyšé" já osbně nepovažuji za pouze "lidská", ale Boží. A tak jim také věřím. ;-)
|
]
Re: mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 16. říjen 2024 @ 12:14:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano, jsme opět u svobody víry (bez tlaku a násilí).
Neberu Vám Vaše biskupy (při vší lidské úctě k některým).
A Vy prosím neberte ostatním jejich SVOBODU VÍRY, čemu nebo Komu věří.
Brusle7 |
]
Re: mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 16. říjen 2024 @ 12:21:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak samozřejmě, svobodu víry má každý, ale to neznamená, že pravdu má každý. A to teď řešíme, se svobodou to nemá co dělat. ;-)
|
]
Re: mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 16. říjen 2024 @ 13:10:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tolstoj Já osobně používám dost Bibli kralickou. V době kdy měli biskupové autoritu nejen v ŘKC, ale i ve světě, byla na indexu.
A nejen tato kniha. I takoví autoři jako Zola či Hugo...
Ještěže už nemohou ti vaši biskupové autoritu mimo vaši církev uplatnit. To bych tu Bibli opravdu musela zahodit. I když, dnes už vlastně ne...doba pokročila a index je zrušen. |
]
Re: mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 16. říjen 2024 @ 13:25:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud bylo v DANÉ DOBĚ něco na indexu, mělo to svůj důvod. Bylo to tehdy něco jako dnes obrana před dezinformacemi apod. Akorát že předtím se nehorovalo pro Putina na základě Aeronetu, ale pro katary, valdenské, bogomily, adamity atp. na základě špatných a tendenčních překladů a výkladů Bible. Toť vše. ;-) Jako dnes je chod a bezpečnost společnosti ohrožována dezinformacemi a spol., tehdy byly ohrožením společnosti a jejího chodu a bezpečí různá masová blouznivá náboženská hnutí a sekty. Dání na index bylo jedním ze způsobů obrany společnosti, která byla postavena na křesťanských, ne na sektářských základech. Nevidím v tom problém. ;-) Podobný důvod měla většina křížových výprav. Díky tomu se např. Evropa ubránila islámskému nájezdu. ;-)
|
]
Re: mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 16. říjen 2024 @ 15:47:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tolstoj
Slovo dezinformace je dnes velmi rozšířené a zneužívané. Sekty můžou být nebezpečné, to je fakt. Ale stejně mám raději svobodu i s tím nebezpečím, že se spletu. Nechci být chráněná tak, že mi bude bráněno získávat informace i s jiných zdrojů než oficiálních. O tomhle mě dost poučila doba "covidová". |
]
Re: mystika /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 16. říjen 2024 @ 15:58:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dnes už sekty a hereze nemají tak celospolečenskou nebezpečnost jako v tehdejší společnosti. Už žijeme v jiné době, kdy tím není ohroženo celé panství a jeho fungování. Dříve tomu ale tak bylo, jako např. u valdenských nebo albigenských. Jednalo se vlastně často o jakousi "občanskou vzpouru", při které často umírali lidé, přepadávaly se hrady a města, započínaly náboženské války, protože společnost a náboženství spolu podstatně souvisely. Dnes už je jiné uspořádání, jiné fungování společnosti, jiná práce s informacemi atd. Proto už ani dnes nejsou žádné indexy. Což má zase jiná úskalí. ;-)
|
]
Re: 2 roviny diskuse /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 22:08:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | brusleP.S. "Zmatek Kristus v Evangeliích působí často - svými slovy a skutky mezi lidmi."
Ježíš věděl přesně co dělá a říká. Komu, a kdy.. Zmatení jsou lidé když nechápou, protože jedná jinak než očekávají. On žádný zmatek nepůsobil ani slovy ani skutky.
|
]
Re: 2 roviny diskuse /Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 22:41:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
MILKA
Myslíme to významově stejně - a ano - správněji mělo být mnou napsáno "Kristova slova a skutky" vyvolávala u lidí zmatek... (nikoliv sám Kristus).
Ano, lidé měli jiná očekávání, nechápali.
Brusle7 |
]
Re: Vysvětlení -Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 14. říjen 2024 @ 11:47:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
|
]
Re: Vysvětlení -Křest Lotra na Kříži?/ Křest Krví a Křest Duchem svatým (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 15. říjen 2024 @ 10:52:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Martino,
a kdy a jak byl/nebyl, si myslíš, Lotr na Kříži pokřtěn?
Brusle7 |
]
|
|