Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Radoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 231, komentářů celkem: 430131, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Frantisek100
rosmano
ivanp
gregorios777

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116909695
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Tajemství evangelia a víry
Vloženo Úterý, 12. leden 2010 @ 17:39:23 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Willy

V listu Efezským 6:18-20 apoštol Pavel píše: Každou modlitbou a prosbou se v každý čas modlete duchem (nebo v Duchu) a k tomu bděte s veškerou vytrvalostí a prosbou za všechny svaté, i za mne, aby mi bylo dáno slovo, když otevřu ústa, abych směle (nebo otevřeně) oznámil tajemství evangelia, pro něž jsem poslem v řetězech, a osmělil se v něm tak, jak mi náleží mluvit. Pavel zde prosí Efezské svaté, aby se za něho modlili/prosili, aby směle oznámil tajemství evangelia.

Co je tajemství evangelia? Tajemství evangelia je Kristus, který je tajemstvím a ztělesněním Boha a naší nadějí slávy (Ko 1:27; 2:2,9; 4:3).

Kristus je předmětem evangelia, tedy Tím, o Kom evangelium je. Kristus je předmětem naší víry a apoštol Pavel v jedné nenápadné větě v 1. listě Timoteovi (3:9) píše rovněž o tajemství víry v čistém svědomí, které mají mít či, jak uvádějí některé překlady, uchovávat diakoni/jáhni.

Věříme v tajemného Boha, který se nám dal poznat v Pánu Ježíši Kristu, Jenž je zjeveným a lidem oznámeným tajemstvím Boha díky tomu, že Bůh se rozhodl neskrývat toto tajemství v sobě, nýbrž odhalit je lidem, které k tomu předem určil, aby je rozhlásili po celém světě. Věříme v neviditelného Boha, ale můžeme Ho "vidět" v duchu. Věříme v Boha/Bohu, který je stále tajemstvím pro mnohé a dokonce žel zůstává tajemstvím i pro mnohé věřící. Ale můžeme Ho znát a poznávat v Kristu lépe, než kohokoliv jiného. Můžeme ho kontaktovat v našem duchu, v němž žije jako oživující Duch, jímž se ve vzkříšení stal (1K 15:45b) a dokonce se k Němu můžeme připojit a být s Ním jeden duch (1K 6:17).

Když je kázáno Božím způsobem, tj. v Boží moci, plné Boží evangelium, které je mocí Boží ke spasení každému, kdo věří, děje se něco naprosto jedinečného, úžasného a taktéž tajemného v životech těch, kdo evangeliu uvěří - z padlých hříšníků žijících v těle Bůh činí Boží syny žijící v D/duchu, kteří se stávají živými a funkčními údy Těla Kristova, které se buduje v lásce jako vyjádření tajemného Krista coby organizmus trojjediného Boha, jehož životem a vším je Kristus, Jeho Hlava, z níž celé Tělo, podporováno a drženo pohromadě klouby a spoji, roste Božím růstem (Ko 2:19). Tož tak.

A proč Pavel píše, že tajemství víry je v čistém svědomí (1Tm 3:9)? Inu, poněvadž bez čistého svědomí nelze přistupovat k Bohu a mít čisté svědomí, tedy skutečně čisté podle Božích požadavků, lze mít jedině tak, že je očištěno/očišťováno krví Kristovou vírou v Boží zaslíbení a jednání podle Božího slova v 1. listu Janově 1:7,9. Je tu totiž přímá souvislost mezi čistotou svědomí jako vůdčí částí lidského ducha a vírou. Pavel napsal Timoteovi (1Tm 1:18-19) toto: Toto nařízení svěřuji tobě, můj synu Timoteji, na základě předešlých proroctví o tobě, abys v nich/skrze ně bojoval dobrý boj, maje víru a dobré svědomí, jímž někteří pohrdli, a proto ztroskotali ve víře. Z toho, co Pavel napsal, je patrno, že dobrý boj víry je jako plavba na rozbouřeném moři, kde je dobré/čisté svědomí zárukou, že doplujeme zdárně do cíle. To je potvrzeno také v knize Skutků Pavlovými výroky o dobrém/bezúhonném svědomí před Bohem i před lidmi při jeho veřejných vystoupeních, kdy mu bylo dovoleno hájit se před lidmi (Sk 23:1, 24:16). Tož tak.

Kéž pro nás tajemství evangelia a víry nadále není tajemstvím a kéž přijmeme od Pána světlo, v němž uvidíme světlo evangelia slávy Krista, Jenž je obrazem Božím (2K 4:4) díky tomu, že tma pomíjí a to pravé světlo již svítí (1J 2:8). Amen.

willy 


Podobná témata

Zamyšlení

"Tajemství evangelia a víry" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Tajemství evangelia a víry (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 12. leden 2010 @ 18:48:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napadlo mě, jestli tím tajemstvím by nemohla být jakási mnohovýznamnost či mnohovrstevnost Evangelia, tak jak se zachovalo.

A pak se ptám sám sebe, jaký mají prospěch ze zvěstování tajemství (obecně či v tomto případě) jeho zvěstovatelé? Jestli by nebylo pro stávající účastníky tajemství se o něj sdílet pouze omezeně s vybranými jedinci (2Tm 2,2) či vůbec (to by sice vyhynulo, ale teď mi jde jen o pohled stávajích účastníků).



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy