|
Právě je 562 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116814537 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Svoboda
Vloženo Pátek, 29. květen 2009 @ 08:05:00 CEST Vložil: Stepan |
poslal nomo77 Svoboda
Základem skutečné svobody v životě jednotlivce je možnost volby. Bez možnosti volby by neexistovala možnost rozhodnutí. Volba je počátkem. Rozhodnutí je prvním krokem, a potvrzením naší volby. Rozhodnutím se de-facto vydáváme do akce a dáváme tak najevo okolí esenci naší volby. Mezi volbou a krokem rozhodnutí však stojí ještě jeden ze základních aspektů, který nám pomáhá rozhodnutí učinit, a tím je poznání.
V životě
procházíme každý den situacemi, ve kterých jsme stavěni před
možnost volby, a jsme dnes a denně nuceni rozhodovat se kterým
směrem nebo cestou se vydáme. Reklama nás bombarduje na každém
rohu s touhou upoutat naši pozornost a zajistit si tak naši přízeň.
V televizi běží už tak často, že si člověk při sledování
večerního filmu připadá, že ho sleduje na pokračování.
Jednoduše při běžném pracovně vytíženém dni se stačí jen
rozhlédnout kolem sebe a člověk vidí a slyší stovky křičících
hlasů, volajících. "Pojď jsem, zvol si mě!" "Vydej
se tudy!" "Kup si mě!"
Jsme svobodni
konat volbu. Jedna ze základních voleb, kterou však mnohdy
opomíjíme, je volba naší věčnosti.
Pokud stále
stojíme v pomyslném davu říkajícím, "po smrti nic není",
jsme pokrytci sami před sebou. Věřím, že každý z nás se
několikrát, ne-li nespočetněkrát zaobíral otázkou toho, co je
po smrti.
Otázka smrti nás
jednoduše nenechá jen tak na pokoji. Je skutečnou součástí
lidského života a znamením konce lidského putování na této
zemi. Jaký k ní zaujmeme postoj už záleží jen na nás
samotných.
Bůh položil
před člověka jednoduchou volbu. Život nebo Smrt. Píšu Smrt s
velkým S, protože věřím, že pokud existuje Život věčný,
existuje i Smrt, která je věčná. Vidíme Ježíše Krista v
kostelích na kříži, na malbách a obrázcích, které tu a tam
rozdávají lidé se "svatým" výrazem ve tváři. Vidíme
lidi jak se křižují při vstupu do kostela nebo jenom při jeho
míjení v projíždějícím autě. O co vlastně Bohu šlo, když
poslal Ježíše na svět. Abychom se mohli křižovat? Kochat se
nádhernými kosteli? Nemám nic proti kráse architektury, chvála
Bohu za její umění, ale věřím, že Ježíš přišel proto, aby
nám hříšníkům ukázal cestu kudy jít k Životu, který je
skutečný a Věčný. Aby nám ukázal směr.
On na kříži
zaplatil cenu za to, aby mohly být otevřeny dveře.
Proč? Protože
Bůh nenašel na zemi nikoho kdo by toho byl schopen.
Vraťme
se zpátky k otázce svobody. "Jsme
svobodní",
řekneme.
Co to vlastně
znamená? Svobodný od čeho? Otázka lidské svobody je v dnešní
společnosti neskutečně zprofanována. "Svoboda" v pojetí
této doby má jednu zvláštní specifickou vlastnost. Ona se ráda
převléká do kabátku "nezávislosti". Vážený čtenáři,
nepochop mě prosím špatně, ale podle mého mínění doslovná a
skutečná nezávislost neexistuje. Líbí se mi výrok S.
Kierkegaarda o svobodě:
" Ve vší
naší vlastní svobodě vlastně hledáme jen jednu věc: být
schopni žít život bez zodpovědnosti".
Žít nezávislý
život bez zodpovědnosti je jedna z největších lží, kterou na
nás vychrlila komerční společnost této doby. Zodpovědnost dnes
už není ctností. Stala se nepříjemným břemenem, kterého se
každý, pokud to jde, rád zbavuje nebo přesněji řečeno hodi ho
o kus dál. Hlavně si "zachránit kůži" a ukázat
prstem:-). Přesně to děláme, když se před námi někdo jen
zmíní o Boží existenci. "Kdyby existoval Bůh, nebylo by to
a to a ... měl bych se líp.“ A hned na to vystřelíme ruku s
ukazovákem namířeným k nebi s tichou zprávou k Bohu - to je
tvoje vina! Ne Bůh, vážený čtenáři - to my ničíme Svět
kolem nás a svoje životy! Nezávislost, rádoby oponent závislosti,
je jen prázdný výdobytek této doby.
Podívejme se
blíže na pojem "závislost". Každý z nás jsme na něčem
závislí. Od těch neslavných závislostí jako je alkohol, drogy,
peníze až po ty skrytější, jako je třeba touha po uznání od
druhých nebo po ty ušlechtilejší, třeba pomáhat druhým. Kde
vlastně leží kořen závislosti jako takové?
Kořen závislosti
tktví jednoduše v touze. Touha je hnacím motorem k opakované
činnosti, kterou my pak můžeme nazvat závislostí. A odkud tedy
pocházejí a vyvěrají naše lidské touhy? Tím místem je naše
srdce. Náš vnitřní člověk. Ne ten, který je nádherně oblečen
a voní. Skutečně jsme tím, čím jsme uvnitř.
"Čím
srdce přetéká, to ústa mluví", řekl na jednom místě
Ježíš. Na jiném místě řekl o srdci
:"
... tam kde je tvůj poklad, tam bude i tvoje srdce. V praxi to
znamená, že to, na čem ti skutečně v životě záleží je
místem
a pramenem,
ze kterého tvoje srdce pije. To čím je srdce člověka naplněno
se bude odrážet v jeho slovech.
Bible
nám ve druhém Petrově listě zjevuje malou zajímavost o svobodě
člověka: "...člověk
je otrokem toho, co ho ovládá ".
Můžeme to položit i jako otázku: "Kdo nebo co je pánem
tvého života?" Ať je to cokoliv nebo kdokoliv, tak tomu
jednoduše sloužíš, řečeno silněji otročíš. Jsme otroci. Ne
"svobodní":-).
Sloužíme tomu, co nás ovládá.
Podívejme se na
jiný obraz. Bůh stvoří člověka. Stvoří ho jako muže a ženu.
Vysadí zahradu Eden, ve které je nespočet stromů s překrásnými
plody, které jsou k „sežrání“ už jen na pohled. No a mimo to
tam jakoby mimochodem vysadí i dva další stromy, jeden strom
Života a druhý strom Poznání dobrého a zlého. Pak se sebere,
nechá Adama s Evou v zahradě ať se o ni pěkně starají a zmizí
ze scény. Tu se objeví had, mimo jiné nejchytřejší z polní
zvěře, a řekne Evě : Cože? Jako že
nesmíte z těchto stromů jíst? Pak se k oběma stromům připlazí,
chvíli dělá, že přemýšlí a pak se s vážnou tváří podívá
na Evu a řekne: „Podívej Evo, jestli si vezmeš z tohoto
stromu jedno jabko a jedno vezmeš i tomu svýmu, poznáte něco, co
jste ještě nepoznali“. No a Eva jde, urve hned dvě jabka ze
spodní větve a nadšeně se zakousne.
Bohužel had měl
pravdu. Poznali něco, co ještě do té doby nepoznali. Poznali
možnost volby Dobra nebo Zla. A to je to poznání, které bude vždy
stát mezi naší svobodnou možností volby a krokem rozhodnutí...
|
Podobná témata
|
|
Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: rudinec v Pátek, 29. květen 2009 @ 11:26:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | No a Eva jde, urve hned dvě jabka ze spodní větve a nadšeně se zakousne
"6 A žena videla, že je strom dobrý na jedenie z neho, že je žiadosťou očiam a že je to prežiadúcny strom, aby urobil človeka rozumným, tak tedy vzala z jeho ovocia a jedla a dala spolu i svojmu mužovi, a jedol."
V Biblii sa nepíše o jablkách ale o ovocí. Nikde nie je napísané o aké ovocie sa jednalo.Tiež sa nikde nepíše,že odtrhla dve jablká. Počet nie je uvedený.
Varovný hlas Písma:5Moj.4,2 Nepridáte k slovu, ktoré vám ja prikazujem, ani neujmete ničoho z neho, |
Re: Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: nula v Pondělí, 01. červen 2009 @ 14:01:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "V Biblii sa nepíše o jablkách ale o ovocí"
Ano také se tam nic nepíše o satanovi coby padlém andělovi-Bible jasně uvádí,že šlo o polní zvíře stvořené Hospodinem viz. Gn 3:1 přesto 95 % církví tvrdí něco jiného |
]
|
|
Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pátek, 29. květen 2009 @ 13:05:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Přemýšlím, jak se vlastně ta glorifikovaná svoboda, spojená se odpovědností, tj. nerovnající se nezávislosti liší od tolik zatracovaného otroctví.
|
Re: Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: pirmin v Pátek, 29. květen 2009 @ 13:26:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ???
A už jsi na to přišel? Kdyby tam byl čas 7:00:00 tak to pochopím, někteří lidé poránu nedokážou promyslet složitější problém, ale ve 13:05:46...že se nestydíš. |
]
|
|
Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pátek, 29. květen 2009 @ 14:49:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | .............Pokud stále
stojíme v pomyslném davu říkajícím, "po smrti nic není",
jsme pokrytci sami před sebou.............
To by mne tedy zajímalo v čem je to pokrytectví. Není rozdílu mezi tvrzením "po smrti nic není" a "po smrti něco je". Je to věc přesvědčení, ne však vědění. A každý má právo na svůj názor. Proč nazývat opačný pokrytectvím?
.............Otázka smrti nás
jednoduše nenechá jen tak na pokoji.........
Na tom není nic divného. Jsme jediní co jsme schopni si být vědomi vlastní smrti, což zase nejde ruku v ruce s naším pudem sebezáchovy.
............Bůh položil
před člověka jednoduchou volbu.............
O tom nic nevím. Mi Bůh toto nepoložil. Sice různé církve, náboženství snaží vzbudit dojem, že skrze ně takto hovoří Bůh, ale není důvod jim věřit.
|
Re: Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 01. červen 2009 @ 13:05:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Karle,
ty si opravdu myslíš, že jestli je nebo není něco po smrti, je věc přesvědčení a nikoli vědění? K čemu je člověku přesvědčení, že po smrti nic není, když/jestli skutečně je?! Ovšem poznání/vědění toho, že po smrti něco je, člověka většinou vede k tomu, že tomuto poznání přizpůsobí svůj život. Ne tak tomu je ohledně volby, kterou člověku předložil Bůh.
Uprostřed zahrady Eden, chce-li kdo - v Ráji, dal Bůh vyrůst ze země dvěma stromům - stromu života a stromu poznání dobrého a zlého. O stromu poznání řekl Bůh člověku, aby z něho nejedl, protože by v ten den zemřel smrtí. Ale o stromu života vlastně platilo to, co řekl o všech stromech - že z nich může svobodně jíst. Přiznám se, že mi dodnes není jasné, proč Adam s Evou nejedli ze stromu života a místo toho, svedeni satanem, jedli ze stromu poznání, což pak ke smrti skutečně vedlo. Od počátku tu tedy máme dva stromy jako dva principy - princip poznání (dobra a zla) a princip života. Později Bůh dával člověku podobné volby - předkládám ti život a smrt: Já ti radím - vyvol si život; předkládám ti požehnání a prokletí - vyvol si požehnání.
Člověk měl svobodu jíst ze stromu života, který představuje Boha samého jako život pro člověka, ale neměl od Boha svobodu jíst ze stromu poznání, poněvadž milující Bůh nechtěl, aby člověk zemřel - proto ho koneckonců nestvořil, že? I dnes se člověk rozhoduje, jestli bude žít podle principu stromu života nebo stromu poznání. Jinými slovy řečeno - buď člověk žije podle principu poznání a zemře nebo bude žít podle principu života a bude žít věčně.
Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: nula v Pondělí, 01. červen 2009 @ 13:58:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --O stromu poznání řekl Bůh člověku, aby z něho nejedl, protože by v ten den zemřel smrtí.--
což se ukázalo,že to byla lež- Adam se měl dožít více než 900 let
--Přiznám se, že mi dodnes není jasné, proč Adam s Evou nejedli ze stromu života--
protože byli ve stavu malých dětí neznajíc dobré ani zlé,takoví se o svou nesmrtelnost nezajímají,smrt přece nevnímají jako něco zlého,když však nabyli rozumnosti Hospodin dobře věděl,že zatouží brzy po nesmrtelnosti proto je z Edenu vyhnal
--a místo toho, svedeni satanem--
ten tam nikde nevystupuje,had byl polní zvíře stvořené Hospodinen viz. Gn 3:1
|
]
Re: Re: Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pondělí, 01. červen 2009 @ 21:01:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Willy.
.......ty si opravdu myslíš, že jestli je nebo není něco po smrti, je věc přesvědčení a nikoli vědění?.......
V mém případě tomu tak je. Já nevím jestli po smrti něco je či není, ale jsem přesvědčen (tedy připouštím možnost, že se mohu mýlit), že není. Ten kdo ví, jíž nepochybuje.
.......K čemu je člověku přesvědčení, že po smrti nic není, když/jestli skutečně je?!...........
K ničemu. Že bych raději počítal s tím, že něco je a podle toho, pro jistotu, bych se zařídil? Nebyla by to z mé strany vypočítavost? I to by mohlo být přitěžující na věčnosti. A tak mi nezbývá žít, myslet, dle svého nejlepšího svědomí a žádné "bububu" mi nebude určovat život.
S pozdravem Karel.
|
]
Re: Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: nomo77 (gever@centrum.cz) v Středa, 03. červen 2009 @ 21:21:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.koreny.estranky.cz | "To by mne tedy zajímalo v čem je to pokrytectví.
Není rozdílu mezi tvrzením "po smrti nic není" a "po smrti něco je". Je
to věc přesvědčení, ne však vědění. A každý má právo na svůj názor.
Proč nazývat opačný pokrytectvím?"
Ahoj,
osobně vidím mezi tvrzením "po smrti nic není" a "po smrti něco je"
docela razantní rozdíl. Předně mi to první naprosto neodpovídá mému
osobnímu řekněme "bytí", které se ve mně jednoduše ptá: "Co je po
smrti?" A to druhé mi dává určitou naději a spektrum možností, že
něco po smrti je. To znamená že mi to dává prostor hledat odpověď.
Souhlasím, jak sám píšeš, že je to věc přesvědčení, ale podle mě jen do
té doby, než nalezneš odpověď. Pak už se člověk přesvědčovat nemusí.
Prostě ví.
Jinak to pokrytectví osobně vnímám právě u toho prohlášení " po smrti
nic není". Kategorický odmítnutí vůbec možnosti, že by něco mohlo být
pramení podle mě jen ze strachu se sám sebe jako jedinec zeptat.
"Jsme jediní co jsme schopni si být vědomi vlastní smrti..."
To si nemyslím. I ve zvířecí sféře by
jsme našli jedince, kteří rozpoznávají konec svojí poutě na této zemi a
podle toho se nějak zařizují.
"O tom nic nevím. Mi Bůh toto nepoložil."
Určitě bych nepřestával hledat:-)
s pozdravem martin
|
]
Re: Re: Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 04. červen 2009 @ 20:50:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za odpověď. ..........ale podle mě jen do
té doby, než nalezneš odpověď...........
To bych chtěl vidět jak najdeš tu odpověď. Lze vůbec v životě nalézt jasnou odpověď na to jestli po smrti něco je či ne? Odpověď jenž je prostá jakékoliv pochybnosti? Já si myslím, že ne.
..........Kategorický odmítnutí vůbec možnosti, že by něco mohlo být.............
Vidím to stejně jako kategorické odmítnuti možnosti, že po smrti nic není. Takže když už chceš nazývat pokrytectvím jedno přesvědčení, mělo bys nazvat pokrytectvím i to druhé.
Jinak, to že se člověk ptá "Co je po
smrti?" ještě neznamená, že po té smrti něco je. Vidim to jako touhu organismu jenž není spokojen s tím, že jeho milovaný život jednou skonči a tak je otevřený různým naukám, které jej přesvědčují o tom, že po smrti bude existovat dál. Dle mne je život po smrti něčím co se příčí zdravému rozumu. A věčný život tím tuplem.
S pozdravem Karel.
|
]
|
|
Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: nula v Pondělí, 01. červen 2009 @ 13:49:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | už první věta je pomýlená
"Základem skutečné svobody v životě jednotlivce je možnost volby"
Tam kde existuje možnost volby,nemůže být skutečná svoboda protože je jednotlivec nucen volit Dokonce už to ,že existuje jednotlivec,v tom smyslu ,že se něco prohlašuje za "já" - samostatné individuum ve vesmíru je znakem nesvobody. |
Re: Re: Svoboda (Skóre: 1) Vložil: nomo77 (gever@centrum.cz) v Středa, 03. červen 2009 @ 21:47:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.koreny.estranky.cz | "Tam kde existuje možnost volby,nemůže být skutečná svoboda protože je jednotlivec nucen volit Dokonce
už to ,že existuje jednotlivec,v tom smyslu ,že se něco prohlašuje za
"já" - samostatné individuum ve vesmíru je znakem nesvobody."
Ahoj nulo,
pokud tedy Ty, jako existující jednotlivec, který si uvědomuje svoje
"já" je "nesvobodný" na základě nutnosti předložené volby, jak je
možné, že si svojí možnost "Volby" dokážeš uvědomit? Není to právě
znakem svobody se rozhodnout?
s pozdravem martin
|
]
|
|
|
|